امیر اسکندری خبر داد؛

پخش فرزندان روح‌الله از آنتن شبکه امید

امیر اسکندری کارگردان «فرزندان روح‌الله» گفت: این مستند که برای رده سنی نوجوان تولید شده است، چندی پیش همزمان با هفته دفاع مقدس از شبکه قرآن، و هم اکنون از شبکه امید به نمایش درآمده است.  
کد خبر: ۶۹۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ - 30September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «فرزندان روح‌الله» عنوان فیلم مستند داستانی ۴ قسمتی است که با محوریت آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی شهیدان والامقام ایران اسلامی تهیه و تولید شده است.

امیر اسکندری کارگردان اثر در چهار قسمت برنامه تلویزیونی فرزندان روح الله به‌طور ویژه به سبک زندگی شهیدان والامقام «قسمت اول معرفی سردار شهید حسن باقری»، «قسمت دوم سردار شهید مصطفی چمران»، «قسمت سوم سردار شهید ابراهیم هادی» و «قسمت چهارم و پایانی شهید والامقام شهید صیاد شیرازی را به مخاطبان» معرفی کردند.

پخش فرزندان روح‌الله از آنتن شبکه امید

این مستند که برای رده سنی نوجوان تولید شده است، چندی پیش همزمان با هفته دفاع مقدس از شبکه قرآن، و هم اکنون از شبکه امید به نمایش درآمده است.  
در همین راستا و با توجه به اهمیت تولید فیلم و مستند با موضوع ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه، به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان، گپ‌وگفتی داشتیم با «امیر اسکندری» کارگردان جوان این فیلم که در ادامه می‌خوانید.

دفاع‌پرس: در مستند «فرزندان روح‌الله» از چه منظری به معرفی شهدا و سبک زندگی ایشان پرداخته‌اید؟
این اثر برگرفته از فرهنگ عظیم عاشورا و با هدف معرفی بخشی از زندگی ۴ شهید دوره دفاع مقدس شهید حسن باقری، شهید مصطفی چمران شهید ابراهیم هادی، شهید صیاد شیرازی برای رده سنی نوجوان تهیه و تولید شده است.  

در این اثر تلویزیونی ۳ یادگار ارزشمند دوران دفاع مقدس، دانش آموزان را راهنمایی میدانی کردند، سردار سرتیپ پاسدار فتح الله جعفری مدیر مؤسسه شهید حسن باقری اطلاعات ارزشمندی در خصوص ایام دفاع مقدس و سردار شهید حسن باقری و حضرت روح الله برای دانش آموزان گروه تحقیق در مرحله تحقیقات میدانی بیان داشتن و سردار سرتیپ پاسدار رضا احمدی میانجی اطلاعات ارزشمندی در خصوص ایام دفاع مقدس و سردار شهید مصطفی چمران و شهید صیاد شیرازی و حضرت روح الله برای دانش آموزان گروه تحقیق در مرحله تحقیقات میدانی بیان داشتن و سرکار خانم هادی، اطلاعات ارزشمندی در خصوص ایام دفاع مقدس و سردار شهید ابراهیم هادی و حضرت روح الله برای دانش آموزان گروه تحقیق در مرحله تحقیقات میدانی بیان داشت.

پخش فرزندان روح‌الله از آنتن شبکه امید

در این اثر بیش از ۳۰ دانش آموز حضور داشتند که در قمست اول شهید والامقام حسن باقری را مهگل حمزه، آیلار حورزاده، آیناز حورزاده، سما خان محمدی، زهرا قدرتی پور، تبسم خسرویان، نرگس نجاری، حسنا سادات ملاحسینیعلی موذن، زینب عموعصار، فاطمه سما شیری معرفی کردند و قسمت دوم دانش آموزان فاطمه محمدی، محدثه حیدری، فاطمه برومند، ستایش فخرایی، شهید مصطفی چمران را معرفی کردند، و قسمت سوم دانش آموزان آنسه توکلی، آلا اکبری، سارینا صولتی زاده، محدثه حیدری، نیایش محمدی، فاطمه زهرا شعبانی، صبا کاظمی فاطمه ارجی پور، شهید ابراهیم هادی را معرفی کردند و  قسمت چهارم دانش آموزان فاطمه رضاپور، نیایش محمدی، کوثر نجاری، آیدا صفری، ثنا دادخواه، فاطمه محیاسادات بکایی، نازنین زینب اسدی، زینب محمدی، محدثه حیدری، شهید صیاد شیرازی را معرفی کردند.

دانش‌آموزان نوجوان با راهنمایی‌های خانم مدیر  مدرسه (سرکار خانم لیلا کریمی افشار) و  خانم معلمشان (سرکار خانم محدثه درخواه) بعد از تحقیق و مطالعه با شهدای گرانقدر آشنا شدن و ایشان را به مخاطبان معرفی کردند.  

دفاع‌پرس: هدف شما از ساخت این فیلم چه بود و چرا معرفی شهدا را دستمایه تولید قرار دادید؟
همواره درک درست شهدای عزیز برایم دغدغه بود و بسیار مشتاق بودم که بتوانم برای معرفی بهتر شهدا کاری انجام دهم. از طرفی هر زمان به گلزار شهدا در بهشت زهرا (س) می‌رویم متوجه می‌شوم کودکان و نوجوانان سئوالات زیادی در مورد شهدا از والدینشان می‌پرسد که احساس کردم با اسخت این آثار می‌توانم به سئوالات برای بسیاری از کودکان و نوجوانان جواب بدهم.

دفاع‌پرس: چطور شد که «فرزندان روح‌الله» را به عنوان نام اثر انتخاب کردید؟
به‌نظرم عنوان اثر بسیار خاص است. عنوانی خاص برای مردان و زنانی خاص که تمامِ خود را در راه انقلاب و اسلام نثار کردند. قطعاً مردان و زنانی که از باارزش‌ترین دارایی خود گذشتن، لایق بهترین عنوان هستن و چه عنوانی شایسته‌تر از «فرزندان روح‌الله»؟ رزمندگان در دوران دفاع مقدس خودشان را سربازان و فرزندان حضرت امام روح‌الله می‌دانستند و برهمین اساس هم عبارتِ «فرزند روح‌الله» روی سنگ مزار شهدای گمنام نقش بسته است.

پخش فرزندان روح‌الله از آنتن شبکه امید

پخش این فیلم از شبکه‌های سیما برایم قوت قلب بود که برهمین اساس از مدیران فهیم و بادانش سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که به نوعی با پخش این فیلم بنده را حمایت کردند، چراکه پس از پخش، نوجوانان زیادی با من تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند مبنی براینکه در قسمت‌های بعدی حضور داشته باشند و این برای من خیلی خوشال‌کننده بود؛ لذا تلاش می‌کنم برای معرفی شهدای عزیز، قسمت‌های بعدی این مستند را هم بسازم و امیدوارم در ادامه از مشارکت و حمایت مسئولان و دستگاه‌های متولی فرهنگی، هنری، ارزشی و انقلابی بهره‌مند شوم.

دفاع‌پرس: برای شما آرزوی موفقیت داریم و سپاس از وقتی که گذاشتید.
من هم از شما و حمایت رسانه‌ای که از افرادی، چون بنده دارید ممنون و سپاسگزارم. همچنین وظیفه می‌دانم از اعضاء گروه تولید و کسانی که در ساخت این فیلم بنده را همراهی کردند، به‌ویژه مدیریت و کارکنان محترم سازمان بهشت زهرا (س) تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها