مقام آمریکایی مدعی آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان شد

یک مقام ارشد آمریکایی به NPR گفت نیرو‌های عملیات ویژه اسرائیلی در حال انجام حمله زمینی در جنوب لبنان هستند.
کد خبر: ۶۹۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ - 30September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد آمریکایی به NPR گفت نیرو‌های عملیات ویژه اسرائیلی در حال انجام حمله زمینی در جنوب لبنان هستند.

مقام آمریکایی مدعی آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان شد

به گفته این مقام ارشد آمریکایی نشانه‌ها حاکی از آن است که اسرائیل ممکن است نیرو‌های بیشتری به این منطقه اعزام کند.

«متئو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت که اسرائیل به واشنگتن گفته در حال انجام «عملیات‌های زمینی محدود» در مرز لبنان است.

مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با ان‌پی‌آر مدعی شد اسرائیل در هفته جاری مشغول عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات برای عملیات زمینی در لبنان بوده است.

 این مقام آمریکایی هم عملیات رژیم را «محدود» توصیف کرده، اما گفته است: «همه چیز روی میز است.»

رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته حملات هوایی خود در لبنان و در نقاطی دیگر در غرب آسیا را گسترش داده است. این گزارش‌ها در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها از احتمال گسترش درگیری‌های یک ساله در غزه به یک جنگ گسترده منطقه‌ای منتشر می‌شوند.

رژیم صهیونیستی جمعه گذشته، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را در حمله‌ای به مقر اصلی این گروه در ضاحیه بیروت به شهادت رساند. تنش‌ها در روابط حزب‌الله و اسرائیل از یک روز بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شکل درگیری‌های محدود روزانه به خود گرفت. پرتاب راکت از جنوب لبنان رژیم صهیونیستی را وادار به تخلیه شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی کرده است. حزب‌الله گفته عملیات‌ها تا زمان حملات اسرائیل در غزه ادامه خواهد داشت.

کارشناسان می‌گویند رژیم اسرائیل از تبدیل کردن پیروزی‌های تاکتیکی خود در غزه و لبنان به دستاورد‌های راهبردی ناتوان بوده است.

نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله امروز دوشنبه وعده داد که عملیات‌های حزب‌الله علیه اسرائیل ادامه خواهد یافت. او آمریکا را به دلیل «حمایت‌های نامحدود» از رژیم صهیونیستی همدست این رژیم برای راه انداختن کشتار در لبنان توصیف کرد.

تحلیلگران می‌گویند آمریکا و رژیم اسرائیل از زمان اغاز جنگ غزه به نوعی تقسیم کار برای تداوم تجاوزات در لبنان و غزه روی آورده‌اند. دقایقی بعد از حمله رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مسیر دیپلماسی هنوز در خاورمیانه امکان‌پذیر است. در روز‌های گذشته، بعد از هر جنایت از سوی رژیم صهیونیستی مقام‌های آمریکایی ابتدا نقش خودشان را در اقدام رژیم انکار کرده و سپس از طرحی برای دیپلماسی و گفتگو رونمایی کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران، ارائه طرح آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان از سوی آمریکا و فرانسه یکی از مصادیق همین سیاست بوده است. این طرح بلافاصله بعد از ارائه از سوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رد شد؛ اما مقام‌های آمریکایی و غربی در گفتگو‌های بی‌نام و نشان با رسانه‌ها تلاش کردند خودشان را حامی مذاکره و رژیم اسرائیل را مقصر شکست مذاکرات معرفی کنند.

 این الگو در جریان مذاکرات آتش‌بس غزه هم بار‌ها تکرار شده. طرحی از سوی آمریکا برای آتش‌بس پیشنهاد می‌شود، اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و بعد رسانه‌های غربی اقدام به انتشار گزارش‌هایی درباره جدال‌ها و تنش‌های لفظی بین نتانیاهو و بایدن می‌کنند. آنچه، اما در صحنه‌ای دیگر جدا از این فضاسازی‌های رسانه‌ای در جریان است حمایت بی‌وقفه و بی‌قید و شرط مالی، تسلیحاتی، سیاسی و دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل در میدان عمل است.

بر همین اساس است که بسیاری از تحلیلگران طرح‌های اصطلاحاً دیپلماتیک آمریکا که در بستر جنایات رژیم اسرائیل ارائه می‌شوند را ناشی از نوعی تقسیم کار میان تل‌آویو-واشنگتن ارزیابی می‌کنند. در این تقسیم کار، صهیونیست‌ها به عنوان «پلیس بد» مسئول انجام اقدامات خرابکارانه و توسل به زور نظامی هستند در حالی که آمریکایی‌ها در نقش «پلیس خوب» وظیفه دعوت به دیپلماسی را بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار