طلیعه پیروزی/۱

افق جبهه مقاومت روشن است

امام خامنه‌ای همواره بر مبارزه امیدوارانه و با بصیرت و حرکت به سوی قله‌های اقتدار تاکید دارند. ایشان درخصوص آینده فلسطین فرموده‌اند: «ما آفاق را روشن می‌بینیم. ما با ایستادگی، آینده خوبی را برای دنیای اسلام و فلسطین پیش‌بینی می‌کنیم.»
کد خبر: ۶۹۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ - 01October 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس ـ رسول حسنی ولاشجردی؛ امام خامنه‌ای داشتن امید در مبارزه و پرهیز از یاس و سرخوردگی در میدان جهاد را مهم‌ترین رمز پیروزی جبهه حق می‌دانند. ایشان معتقد هستند که دشمن علی‌رغم تبلیغات گسترده خود قوی و صاحب قدرت نیست. بلکه این جبهه حق است که گاهی فریب این دروغ بزرگ را می‌خورد. جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، دروغ شکست ناپذیری دشمنانش را ثابت کرد. 

افق جبهه مقاومت روشن است

در این روز‌ها که درگیری حق و باطل به اوج خود رسیده و جبهه مقاومت رهبران بزرگی، چون «اسماعیل هنیه» و «سید حسن نصرالله» را در کنار خود ندارد، باید دانست که این حرکت بزرگ جوانان مقاومت متوقف نخواهد شد، چراکه جبهه مقاومت بر اندیشه مقاومت استوار است و نه بر ظاهر نام‌ها و نشان‌های رهبران خود. به همین دلیل روشن است که انقلاب اسلامی ایران بعد از امام خمینی (ره) نه تنها متوقف و منحرف نشد بلکه با شتاب بیشتر قله‌های اقتدار را طی کرده است.

متن زیر که قسمت اول آن را در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با نگاه امیدوارانه به مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی جوانان فلسطینی را به ادامه مبارزه تشویق و امت جهان اسلام را به حمایت از ملت فلسطین دعوت می‌کنند.


نزدیکی نصرت خدا

«آن روزی را که قدس شریف، به دست مسلمان‌ها بیفتد؛ شاید خیلی از شما‌ها آن را ببینید؛ ما باشیم یا نباشیم؛ به هر حال این را یک روزی مردم فلسطین و مردم دنیا مشاهده خواهند کرد.» (۱) 

«ما آفاق را روشن می‌بینیم. ما با ایستادگی، آینده خوبی را برای دنیای اسلام و فلسطین پیش‌بینی می‌کنیم. ما معتقدیم که مرگ دنیای اسلام و ذلت و تحقیر نهایی او روزی است که در مقابل فزون‌طلبی استکبار و صهیونیسم عقب بنشیند و تسلیم آن شود. امیدواریم خداوند چنین روز و چنین وضعیتی را هرگز برای دنیای اسلام پیش نیاورد.» (۲) 

«ما یقین داریم با ادامه مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز خواهد گشت.» (۳)

«امروز وظیفه همه دولت‌های اسلامی و همه ملت‌های اسلامی، این است که هر چه می‌توانند، به اینها کمک کنند. من ادعا نمی‌کنم که قضیه فلسطین در کوتاه مدت تمام خواهد شد؛ اما ادعا می‌کنم بدون شک فلسطین به فلسطینی‌ها بر خواهد گشت. زمان، ممکن است کوتاه یا بلند شود؛ بهایی که پرداخته می‌شود، ممکن است سنگین یا سنگین‌تر باشد؛ اما این واقعه اتفاق خواهد افتاد. 

آنچه که تأثیر می‌گذارد، رفتار ما مسئولان کشور‌های اسلامی و ما ملت‌های مسلمان است. اگر ما خوب رفتار کنیم، این زمان کوتاه‌تر و این هزینه کمتر خواهد شد. اگر ما بد رفتار کنیم، این زمان طولانی‌تر خواهد شد؛ این هزینه سنگین‌تر خواهد شد و این هزینه فقط بر دوش ملت فلسطین بار نخواهد شد؛ بر دوش همه دنیای اسلام بار خواهد شد. همان کسانی که کوتاهی می‌کنند، همان کسانی که به ظالم کمک می‌کنند، خودشان هزینه این کار را خواهند پرداخت؛ خودشان خسارت این را خواهند داد و تلخیش را خواهند چشید.» (۴)

نهضت بیداری فلسطین

«اسرائیل یعنی یک وجود جعلی، یک ملت جعلی و یک ملت دروغین. از روسیه، از اروپای شرقی، از آمریکا، از کشور‌های اسلامی و از ایران خود ما چند میلیون یهودی را برده‌اند یک جا اسکان داده‌اند و اسم آنها را گذاشته‌اند یک ملت. آنها یک ملت نیستند؛ هر کدام مال یک ملت هستند. اگر به توفیق خدا دولت صهیونیستی متلاشی شود، که این روز یقینا در پیش است؛ آن وقت شما جوان‌ها حتما خواهید دید اکثریت این جمعیتی که امروز در اسرائیل هستند، از آنجا به مناطق خودشان خواهند رفت.

نهضت بیداری فلسطینیان و مبارزه با دولت غاصب، امروز نهضتی شده است که به این آسانی‌ها نمی‌شود شکستش داد. چیزی نیست که وابسته به کسی باشد که بروند او را یا خسته کنند یا بخرند؛ نه. نهضت فلسطین به دست مردم و جوان‌های مؤمن افتاد. شکست در جنوب لبنان، بعد شکست مذاکرات سازش در کمپ دیوید و در آینده شکست‌های فراوان برای اسرائیل تحت تأثیر حضور قوی و مؤمنانه جوانان فلسطینی و لبنانی ادامه خواهد داشت.

این قلاب نهضت ضد صهیونیستی در دهان این کوسه ماهی خاورمیانه افتاده، گیر کرده و نمی‌توانند کاری بکنند. این قلاب وقتی به داخل دهان ماهی افتاد، ماهی هر حرکتی بکند، قلاب او را بیشتر اسیر خواهد کرد. هر کار بکنند، خواهند خورد: نرمش نشان دهند، به گونه‌ای می‌خورند؛ سختی و شدت نشان دهند، به گونه‌ای می‌خورند؛ مذاکرات سازش را دنبال کنند، به گونه‌ای ضربه می‌بینند؛ متوقف و تعطیل کنند، به گونه‌ای ضربه می‌بینند. این قلاب، گیر کرده است. بنا بر این، آنها آسیب پذیرند.» (۵)

رود خروشان مقاومت

«صهیونیست‌ها اول با کمک انگلیس، بعد با کمک آمریکا و بسیاری از کشور‌های دنیا و با انواع و اقسام کار‌های خیانتکارانه و تروریستی و ایجاد وحشت و ارعاب، توانستند این حکومت صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی به وجود آورند. چهل، پنجاه سال را هم که بگذرانند، باز یک نکته اصلی حل نشده است و آن، این است که صهیونیست غاصب نمی‌تواند در این خانه غصبی خواب راحت بکند؛ امنیت ندارد. بله؛ این واقعیت است.

پول دارند، فناوری مدرن و فوق مدرن دارند، حمایت سیاسی قدرت‌های استکباری را دارند، اسلحه دارند، وسایل شکنجه دارند، فلسطینی‌ها را در همه جا، حتی نوجوانان را در داخل مدارسشان تعقیب می‌کنند همه اینها به جای خود محفوظ، اما خدای متعال آسایش و راحتی را از آن جمع آسایش و راحت طلب و ترسو باز گرفته است؛ چون فلسطین زنده است، چون ملت فلسطین زنده است، چون جوانان فلسطین زنده‌اند. آنها خواستند که نقشه فلسطین را از روی نقشه عالم محو کنند. آنها خواستند اسم فلسطین را به فراموشی بسپارند.

آنها خواستند ملت فلسطین را در داخل ملت‌های دیگر حل و هضم کند و از بین ببرند، تا چیزی به نام فلسطین باقی نماند. آنچه اتّفاق افتاده است، درست بر عکس اینها است.

«ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون، به مراتب قوی‌تر، مصمم‌تر و آگاه‌تر است. اگر آن روز در داخل خانه خودشان آن قدر ضعیف بودند که دشمن توانست بیاید دستشان را بگیرد و با اهانت آنها را از خانه بیرون کند، امروز ملت فلسطین آنچنان است که جمعیت چند میلیونی مجهز صهیونیست‌ها را در داخل کاخ‌های خودشان، در داخل شهرک‌های یهودی نشین خودشان و در داخل مزارع خودشان، از آسایش و امنیت محروم کرده است. همه چیز دارند؛ اما امکان زندگی ندارند، آرامش و امنیت ندارند.» (۶)

پیروزی حتمی است

«آن‌هایی که از اطراف دنیا جمع شده‌اند تا خانه فلسطینیان را تصاحب کنند، به همت ملت‌های مسلمان، روزی مجبور خواهند شد که این خانه را به صاحبانش مسترد کنند. آن روز حتمی و آمدنی و تخلف ناپذیر است.» (۷)

«نباید شک کرد این شجره خبیثه [اسرائیل]هیچ پایه و پایگاه و استمراری نخواهد داشت و بی‌شک نابود خواهد شد و شک نباید کرد که حق پیروز خواهد شد و فلسطین به پیکر اسلامی بر خواهد گشت؛ اما دیر و زود شدن آن، بسته به همت و غیرت مسلمین است. مسلمین بایستی همت کنند؛ جوانان بایستی مسأله را رها نکنند؛ مثل ملت سرافراز و شجاع ایران حرف‌شان را بزنند؛ آنچه را که می‌خواهند، مطالبه کنند؛ بلاشک خدای متعال هم به آنها تفضل خواهد کرد.» (۸) 

«آنچه رژیم‌ها را نابود می‌کند، قدرت مقاومت و عزم و مبارزه ملت‌ها است که این عزم و مبارزه در فلسطین وجود دارد و به فضل الهی حتما به سرنگونی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.» (۹) 

«اکنون مستکبران طغیانگر بدانند که با خشونت و درندگی نخواهند توانست فروغ بیداری روزافزون اسلامی را خاموش کنند. مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین و شجاعت حیرت برانگیز مرد وزن و پیر و جوان آنان در برابر صهیونیست‌های خونخوار، گواه زنده این مدعا است. فرجام این درگیری، پیروزی حق بر باطل است.» (۱۰) 

«نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. عاقبت، دولت اسرائیل نابود شدنی است و باید نابود بشود. تا چند صباح قبل از این، هیچکس فکر نمی‌کرد که ابرقدرت شرق [شوروی]این گونه متلاشی بشود. قدرت استکباری آمریکا هم از بین خواهد رفت، او هم متلاشی خواهد شد، این قدرت جهنمی ماندنی نیست، اسرائیل هم ماندنی نیست. این، حرف دولت و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و همین خواهد شد. این، در سایه هوشیاری شما ملت و هوشیاری ملت‌های مسلمان عملی خواهد شد. ما باید تلاش کنیم. وظیفه ما تلاش کردن است.» (۱۱) 

«این حماسه در ادامه مبارزات بر حق مردم فلسطین و به وسیله نسل‌های تازه و آموزش دیده راه انقلاب و جهاد و با اتکاء به تجربیات گران‌بهای آن به وقوع پیوسته و نشان دهنده آن است که نسل امروز، راه صحیح را برای پیروزی دریافته و با عزم و تصمیم آن را خواهد پیمود. من به همه ملت مظلوم فلسطین به ویژه جهادگران و پیروان راه انتفاضه درود می‌فرستم و بشارت می‌دهم که نهضت شما هر روز با استقبال بیشتر مسلمانان و انقلابیون مواجه خواهد شد و اشغالگران را بر سر جای خود خواهد نشاند.» (۱۲) 

«صبر و استقامت افسانه‌ای ملت فلسطین در تاریخ می‌ماند. یک ملت محاصره شده، تنها، اطرافش همه دشمن؛ اما اینطور ایستاده. با گرسنگی می‌سازند، با غم فرزندان و داغ جوان‌های‌شان می‌سازند، با ویرانی خانه‌ها و با خرابی مزارع‌شان می‌سازند، با بیکاری می‌سازند. الان چند میلیون فلسطینی همه اینها که یک ملت هستند؛ زن، مرد، کوچک، بزرگ و پیر با قدرت تمام ایستاده‌اند. این هم در تاریخ می‌ماند.» (۱۳)

تلاش مذبوحانه دشمنان فلسطین

«رژیم آمریکا چقدر برای باقی ماندن و بی‌خطر زندگی کردن رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین خرج کرد؛ هم خرج پولی، هم خرج سیاسی، هم خرج آبرویی! امروز شما ببینید که این هزینه گزاف با یک مانع بسیار عمده مواجه شده است؛ آن مانع چیست؟ آن مانع، ملت فلسطین است؛ همان ملتی که اینها می‌خواستند انکارش کنند؛ می‌خواستند بگویند: چیزی به نام ملت فلسطین دیگر وجود ندارد.

صهیونیست‌ها با همه توان سعی کرده‌اند ملت فلسطین دیگر وجود نداشته باشد. همه کار‌های لازم را کرده‌اند؛ فشار بسیار شدید و غیر انسانی بشری را بر [مردم فلسطین]وارد کرده‌اند؛ اما می‌بینید که بعد از گذشت این مدت طولانی، حقیقت، خود را نشان می‌دهد؛ یعنی ملت فلسطین قیام می‌کند.» (۱۴)

«صحنه امروز فلسطین مژده دهنده آینده محتومی است که خداوند به مجاهدان صادق و ثابت قدم وعده داده است و این وعده تخلف ناپذیر است. رژیم ظالم و قساوت پیشه صهیونیست و پشت سر آن، سیاست آمریکا و صهیونیسم جهانی و صلیبی‌های مرتجع می‌پندارند، که با رفتار جنایت بار و فاجعه آمیز خود، خواهند توانست بر ملت فلسطین پیروز شوند و آن را وادار به تسلیم کنند و این خطایی فاحش است که مرتکبان آن در آینده گوشمالی سخت خواهند دید.

جلادان تل آویو در رفتار‌های خود فقط توانسته‌اند بی‌گناهانی را به قتل برسانند و شهر‌هایی را ویران کنند؛ اما نتوانسته‌اند در عزم استوار مجاهدان فلسطینی خلل وارد سازند. انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیاتِ الهی است و جنایتکاران رو سیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.» (۱۵)

۱ ـ دیدار رهبران گروه‌های جهادی فلسطینی شرکت کننده در افتتاحیه همایش غزه ۸ اسفند ۱۳۸۸، 
۲ ـ بیانات در دیدار شرکت کنندگان در همایش بین‌المللی رسانه‎های جهان اسلام حمایت از انتفاضه فلسطین ۱۱ بهمن ۱۳۸۰،
۳ ـ سخنرانی در مراسم گشایش کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه یِ فلسطین ۴ ادریبهشت ۱۳۸۰،
۴ ـ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی و سفرای کشور‌های اسلامی ۴ آبان ۱۳۷۹، 
۵ ـ بیانات در دیدار جمع کثیری از جوانان استان اردبیل ۵ تیر ۱۳۷۹،
۶ ـ خطبه‌های نماز جمعه تهران ۸ آبان ۱۳۷۷،
۷ ـ بیانات در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری ۱۳ مهر ۱۳۷۳،
۸ ـ سخنرانی در دیدار گروه کثیری از دانشجویان و دانش آموزان ۱۸ آبان ۱۳۷۰، 
۹ ـ بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۸ آبان ۱۳۸۴،
۱۰ ـ پیام به امت بزرگ اسلام در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ۱۲ اسفند ۱۳۸۶،
۱۱ ـ در دیدار گروه کثیری از آزادگان ۲۸ مرداد ۱۳۷۰، 
۱۲ ـ پیام به مردم فلسطین ۱۳ مهر ۱۳۷۹،
۱۳ ـ بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۵ آبان ۱۳۸۳،
۱۴ ـ بیانات در اجتماع بزرگ مردم اراک ۲۴ آبان ۱۳۷۹،
۱۵ ـ پیام به کنفرانس بین‌المللی امام خمینی (ره) و حمایت از فلسطین ۱۲ خرداد ۱۳۸۱

منبع: «فلسطين از منظر حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای/ سعيد صلح ميرزايی.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار