عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

جامعه با کمک تاریخ دفاع مقدس باید به‌روزرسانی شود

حجت‌‌الاسلام‌ اخلاقی گفت: اگر به دنبال بازگشت به سیره دوران دفاع مقدس هستیم؛ باید خاطرات آن دوران با یک پیوست بیان شود که چنین اقدامی به معنای به‌روزرسانی جامعه با کمک تاریخ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۹۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 01October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسنعلی اخلاقی امیری» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در انجمن راویان فتح رضوی، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در سخنانی به تبیین اهمیت و دستاورد‌های این حماسه پرداخت و اظهار داشت: دفاع مقدس یک الگو برای جامعه است، به بیان دیگر اگر بخواهیم برای ایران اسلامی الگو تعیین کنیم، آن ساختار در دفاع مقدس باید تعریف شود.

وی در تشریح خداباوری و خدامحوری رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آن زمان و در عمق درگیری‌ها و جنگ، اعتماد رزمندگان به سلاحی که در دست داشتند، نبود بلکه اعتماد و اتکال اهالی جبهه به خداوند بود.

جامعه با کمک تاریخ دفاع مقدس باید به‌روزرسانی شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس را جوان‌باوری عنوان کرد و افزود: متأسفانه در زمان حاضر، همچون دوران دفاع مقدس، به جوانان اعتماد نداریم و در این زمینه، دچار ضعف شدیدی هستیم. یکی از نکاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی آن تأکید شده، اعتماد به جوانان است. باید باور داشت که قدرت جوانان از آحاد جامعه بیشتر است.

حجت‌الاسلام اخلاقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مطالعه وصیت‌نامه شهید «ناصرالدین باغانی» در تکمیل صحبت خود یادآور شد: یک عاشقی و صداقت خاصی در این وصیت‌نامه دیده می‌شود. اگر برای هدایت کار‌ها در بخش‌های مختلف به نسخه‌ای غیر از نسخه جبهه و دفاع مقدس مراجعه داشته باشیم، شکست برای کشور، حتمی است.

جامعه با کمک تاریخ دفاع مقدس باید به‌روزرسانی شود

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم به سیره دوران دفاع مقدس بازگردیم؛ باید خاطرات آن دوران با یک پیوست بیان شود که چنین اقدامی به معنای به‌روزرسانی جامعه با کمک تاریخ دفاع مقدس است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به بیان بخشی از خاطرات حضور خود در دوران دفاع مقدس که پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار