مدیر مرکز نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی:

استتقلال و امنیت ره‌آورد تاسی به سیره شهدا است

حجت‌الاسلام دهقان گفت: ثمره سبک زندگی شهدا؛ استقلال، امنیت، عزت، آزادی و شرافت انسانی بوده، زندگی که منتهی به سعادت ابدی شده و به بالاترین درجه ایثار یعنی شهادت نائل می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ - 01October 2024

استتقلال و امنیت ره‌آورد تاسی به سیره شهدا استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست «آشنایی با سبک و سیره شهدا» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا دهقان» مدیر مرکز نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی، در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی خواهران مشهد برگزار شد.  

در این نشست حجت‌الاسلام دهقان اظهار داشت: پیروی از سبک زندگی و سیره شهدا موجب کمال و سعادت ابدی است. ثمره سبک زندگی شهدا؛ استقلال، امنیت، عزت، آزادی و شرافت انسانی بوده، زندگی که منتهی به سعادت ابدی شده و به بالاترین درجه ایثار یعنی شهادت نائل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا ابتدا در جهاد اکبر پیروز شدند و سپس در جهاد اصغر، تصریح کرد: شهدا با نثار خون خود موجب احیای اسلام و ارزش‌های الهی شدند؛ بر همین اساس وظیفه ما است که منش و سیره شهدا را به نسل امروز منتقل کنیم.  

مدیر مرکز نشر آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اهمیت یاد و خاطره شهدا، ابراز داشت: شهدا سرمایه‌های ارزشمندی هستند که با خون خود از اسلام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی دفاع کردند و یاد و خاطره آن‌ها باید همواره زنده نگه داشته شود.  

حجت‌الاسلام دهقان با تاکید بر مطالعه کتاب «راز بندگی» که به قلم عباس تیموری به رشته تحریر درآمده تصریح کرد: این اثر ابتدا به توصیف مفاهیم و ارزش‌های دینی و اعتقادی پرداخته و سپس مصادیق عملی را از میان الگو‌های تاریخ دفاع مقدس ارائه کرده است. قطعا شهیدان اسطوره‌هایی هستند که با ایثار و فداکاری خویش، حماسه‌هایی آفریده‌اند که می‌تواند الگوی نسل جدید باشد.

وی در پایان بخش‌هایی از سبک و سیره تربیتی برخی از شهدا و وصیت‌نامه آن‌ها را از کتاب راز بندگی قرائت کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار