اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر برگزار شد

اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر با تجلیل از برگزیدگان و با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و علمی از کشور‌های گوناگون اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷ - 01October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر به اهتمام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف حمایت از نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی - اسلامی در سطح جهانی، در شهر قم به کار خود پایان داد.

اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر برگزار شد

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از عشق و علاقه وافر خویش به شهید صدر و همچنین از ویژگی‌های بارز شهید، ارائه نظریه‌های بدیع، قربانی ساختن خود برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و تأسی به امام راحل عظیم الشأن (ره) و در انتها درباره نامگذاری این جایزه به نام این شهید بزرگوار توضیحاتی را عنوان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حاج ابوالقاسم دولابی به همراه فرزندان آیات عظام گلپایگانی و حائری و مکارم شیرازی، از علما و اندیشمندانی بودند که در این مراسم حضور به هم رسانیدند.

معرفی برگزیدگان، رونمایی از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» و «آثار برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی شایسته ارائه جهانی است به همراه تجلیل از مرحوم آیت الله مصباح یزدی با عنوان «جایزه جهانی شهید صدر؛ استاد فکر، علامه مصباح» و انتشار فراخوان دومین دوره این رویداد از جمله برنامه‌های مراسم یاد شده بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار