رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح:

هنرمندان در سال‌های دفاع مقدس نقش مهمی داشتند

سردار مقواساز گفت: همان‌طوری که در جریان سال‌ها دفاع مقدس همه مردم نقش داشتند؛ هنرمندانی وجود داشتند که تمام وجودشان را البته در عرصه هنر تقدیم انقلاب و نظام کردند که نمونه‌های آن در فیلمبرداری، عکاسی و دیگر رشته‌ها بود و ما امشب در یک شب بارانی در فضای مجموعه روایت فتح جمع شدیم.
کد خبر: ۶۹۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 02October 2024

سردار «علی مقواساز» رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در حاشیه رویداد «شب عاشقان شیدا» و پاسداشت شهدای روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه روایت فتح یک مجموعه قدیمی است که اعضای پیشکسوت آن در این مراسم دور هم جمع شدند، اظهار داشت: اعضای موثر روایت فتح را معمولا افرادی تشکیل دادند که نقش‌شان در دوران دفاع مقدس، هنری بود؛ عکاسان، مستندسازان، فعالان حوزه سینما و تئاتر و دیگر هنرمندان مانند تجسمی و نویسندگان در این محفل جمع بودند.

سه فیلم ویژه بنیاد روایت فتح به جشنواره فجر می‌رسد

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح پرداختن به نقش هنرمندان در دوران دفاع مقدس را مهم دانست و خاطرنشان کرد: همان‌طوری که در جریان سال‌ها دفاع مقدس همه مردم نقش داشتند؛ هنرمندانی وجود داشتند که تمام وجودشان را البته در عرصه هنر تقدیم انقلاب و نظام کردند که نمونه‌های آن در فیلمبرداری، عکاسی و دیگر رشته‌ها بود و ما امشب در یک شب بارانی در فضای مجموعه روایت فتح جمع شدیم.

وی با تاکید براینکه در این مراسم از 15 نفر از پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری تجلیل شد؛ افزود: در مجموعه روایت فتح جمعاً شش مجموعه و انجمن فعالیت دارند که در شوراها و هیات اندیشه‌ورز این مجموعه‌ها این هنرمندان انتخاب شده بودند که همگی مردمی بودند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

سردار مقواساز به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و درباره وظیفه هنرمندان گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان مسئله‌ی کرونا فرمودند، «ای کاش آوینی بودند» چراکه لازمه روایت درست این اتفاقات داشتن هنر است که شهید آوینی حائز این هنر بود و امروز در مجموعه روایت فتح همه گروه‌ها و انجمن‌ها مردمی‌ و پر از نوجوان‌ها و جوان‌ها و پیشکسوتانی است و جمع این سه طیف خط آن‌ها روایت انقلاب اسلامی و پیشرفت جریان مقاومت است که در عرصه‌های ادبیات، سینما و هنرهای تجسمی پیش می‌رود. 

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح تاکید کرد: الحمدالله در موضوع صهیونیست هم کارهای خیلی خوبی در حوزه تجسمی درحال تحقق است که در چند روز آینده اطلاع داده خواهد شد.

وی به تولیدات جدید بنیاد فرهنگی روایت فتح پرداخت و افزود: بنیاد روایت فتح در حوزه سینما قدم‌های بزرگی بر‌داشته است هرچند نسبت به آنچه باید از دفاع مقدس در هنر و سینما بیاوریم، خیلی عقب هستیم اما به لطف خداوند اتفاقات ویژه‌‌ای در مجموعه روایت فتح صورت گرفته است و فیلم‌های ویژه و خوبی در مجموعه در حال تولید است و حداقل سالانه شش فیلم با موضوع دفاع مقدس خواهیم ساخت که امسال سه فیلم را به جشنواره فیلم فجر خواهیم رساند. 

وی ادامه داد: در حوزه کتاب کارهای ویژه‌ای درحال انجام است و به شدت به دنبال توسعه چاپ کتاب با کیفیت کتاب و دسترسی دادن به آن در موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار