وزیر نفت: ایران باید به هاب منطقه‌ای تبدیل شود

پاکنژاد گفت: با هیئت روسی که چند روز قبل به ایران آمدند بحث‌هایی در رابطه با تجارت گاز داریم و هدف این است که جمهوری اسلامی به هاب منطقه‌ای تبدیل شود.
کد خبر: ۶۹۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ - 02October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «محسن پاک‌نژاد» وزیر نفت امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: با هیئت روسی که چند روز قبل به ایران آمدند بحث‌هایی را در رابطه با تجارت گاز داریم و هدف این است که جمهوری اسلامی به هاب منطقه‌ای تبدیل شود.

وزیر نفت: ایران باید به هاب منطقه ای تبدیل شود

وی افزود: موضوع ناترازی انرژی بحثی است که از جنبه‌های مختلف باید بررسی شود. بخشی از این ناترازی به مکانیزم های تولید حامل های انرژی باز می گردد که باید افزایش پیدا کند. طبیعتا در رابطه با افزایش تولید ما با چالش‌هایی مواجه هستیم به خصوص در زمینه تامین منابع مالی که تدابیری اتخاذ شده است که این مسئله را حل کنیم.

وزیر نفت گفت: بحث مهمتر ماجرا به بهینه سازی مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف باز می‌گردد. بخش عمده‌ای از زحمت این بخش به دوش مردم عزیز است که همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم. وزیر نفت خاطرنشان کرد: موضوع ناترازی مسئله ای نیست که ظرف یکسال یا دوسال ایجاد شده باشد. ناترازی دستاورد سال ها است. شاید سرمایه گذاری‌های مناسبی که باید انجام می شده، صورت نگرفته است. طبیعتا حل مسئله ناترازی نیز مستلزم گذشت زمان است.

پاک‌نژاد مطرح کرد: ان‌شالله که ما بتوانیم راهکارها را به نتیجه برسانیم. در خصوص افزایش قیمت سوخت فعلا طرح و برنامه‌ای روی میز دولت نیست. البته این موضوع بحثی است فراتر از ساختار وزارت نفت و موضوعی حاکمیتی است.

وی ادامه داد: آنچه که اولویت ما است حرکت به سمت مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است. بنزین با مازوت تولید نمی‌شود. مازوت سوزی در نیروگاه ها موضوعی است به دلیل نحوه مدیریت تامین سوخت معادل نیروگاهی، بخشی از این سوخت معادل در حوزه هایی مازوت است که البته مقدار آن خیلی کم است و کمک می‌کند به حفظ ذخایر ما برای اینکه در زمستان و پیک سرما با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار