معاون حقوقی رئیس جمهور: عملیات «وعده صادق ۲» در راستای دفاع مشروع بود

انصاری گفت: عملیات وعده صادق ۲ سپاه عملیاتی در راستای دفاع مشروع و حمایت از شهروندان و سرزمین ایران بود.
کد خبر: ۶۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ - 02October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «مجید انصاری» معاون حقوقی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه ۱۲ مهر) در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: عملیات شب گذشته سپاه به لحاظ قوانین بین‌المللی در راستای دفاع مشروع و حفاظت از شهروندان و سرزمینمان بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور: عملیات شب گذشته در راستای دفاع مشروع و حفاظت از شهروندان و سرزمین کشور بوده اس

وی تصریح کرد: اسرائیل اقدام غیرحقوقی و برخلاف موازین بین‌المللی در زدن مهمات ما انجام داد و اقدامات تحریک کننده داشت و مرتکب نسل کشی و کودک کشی شد که به لحاظ حقوقی باید اقدام می‌کردیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: ایران به توصیه برخی کشورها که گفته بودند که شاید اسرائیل را وادار کنیم که در غزه آتس‌بس را انجام دهد و برای حفظ جان مردم بی‌گناه در غزه، خویشتنداری کرد، ولی او بیشتر جری شد و تعدی کرد و به قتل عام مردم لبنان روی آورد و نشان داد هرچه بیشتر با این رژیم مماشات شود، یک قدم در نقض حقوق بشر بیشتر جلو می‌آید، بنابراین اقدام ایران در راستای دفاع مشروع و در راستای حقوق بین الملل و دفاع از سرزمین بود.

انصاری خاطرنشان کرد: البته ایران براساس آموزه‌های دینی و قواعد بین‌المللی سعی کرد نقاط مسکونی را هدف قرار ندهد، بلکه به مراکز نظامی و مراکز تروریست‌پرور حمله کرد. اگر اسرائیل سر جای خود بنشیند، عملیات ایران پایان یافته است، اما اگر بخواهد ماجراجویی کرده و ادامه دهد، ایران در راستای اختیاراتی که طبق موازین بین‌المللی دارد، اقدام پیشمان کننده خواهد داشت.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها