وزیر کشور: جمهوری اسلامی طبق منشور سازمان ملل تصمیمات لازم را گرفت

مومنی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خودش و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و همچنین حمایت از جبهه مقاومت تصمیمات لازم را گرفت.
کد خبر: ۶۹۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ - 02October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار داشت: تقدیر و تشکر می‌کنم از نیروهای مسلح برای انجام این پاسخ به موقع  (عملیات وعده صادق ۲) به هنگام و جزئیات آن را وزیر دفاع اعلام خواهند کرد.

وزیر کشور: جمهوری اسلامی در راستای حمایت از جبهه مقاومت تصمیمات لازم را گرفته است

وی افزود: آن چیزی که مشخص است جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خودش و براساس منشور سازمان ملل متحد و همچنین حمایت از جبهه مقاومت تصمیمات لازم را بر اساس منافع ملی خودش گرفته است.

وزیر کشور گفت: در تلاشیم تا دو یا سه هفته دیگر تمام استانداران را مشخص کنیم.

مومنی تصریح کرد: موضوع طرد اتباع بیگانه در دستورکار ماست. این موضوع در حال پیگیری است و به هیچ‌وجه مهاجرستیزی نداریم، ولی مسأله این است که کشور ما تحمل این حضور گسترده از مهاجران را ندارد و یارانه‌ها و منابع کشور مصروف می‌شود. 

وی در ادامه گفت: ما اشتراکات زیادی با کشور و مردم افغانستان داریم و موضوع اصلا موضوع مهاجرستیزی نیست، با این‌حال کشور ما تحمل این همه مهاجر و میهمان را ندارد؛ بسیاری از فرصت‌های شغلی گرفته شده و بسیاری از منابع و یارانه‌ها صرف اتباع بیگانه می‌شود.

وزیر کشور افزود: اما توصیه ما این است که دولت حاکم در افغانستان تسهیلات را فراهم کنند و کشورشان را بسازند. با همکاری با فراجا و سایر دستگاه‌ها این کار را دنبال می‌کنیم و باید خروج اتباع از کشور صورت بگیرد. 

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها