یادواره فرهنگی مکتب "حزب الله" در زاهدان برگزار شد

یادواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی مکتب "حزب الله" به منظور ادای دین اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن سیستان و بلوچستان به شهدای مقاومت شامگاه سه شنبه در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸ - 02October 2024

یادواره فرهنگی مکتببه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «علی سرگزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این یادواره با بیان اینکه نشستن در جمع شاعران همیشه بسیار دلپذیر و خاطره انگیز است، اظهار داشت: این برنامه را به جهت اهمیت شعر با شعر آغاز کردیم.

علی سرگزی بزرگترین تراژدی در مکتب اسلام را واقعه کربلا دانست و افزود: در عالم اسلام از این تلخ‌تر نداریم، در صحنه عاشورا با آن همه زشتی و پلیدی از طرف دشمن و زیبایی از طرف جبهه حق، صحنه شعر را نظاره می‌کنیم.

وی صحبت کردن حضرت ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع) و اصحاب با شعر در میدان نبرد را نشان دهنده تاثیرگذاری شعر عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت: رمز موفقیت فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها ولایت پذیری بالای آن‌هاست و قطعاً با این عقیده و نظر آن‌ها پیروز این جنگ هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به شهادت سید حسن نصرالله و شهادت‌هایی که در سیستان و بلوچستان رخ داد، شیعه و سنی، بلوچ و فارس، بلوچ و سیستانی، از نیکشهر تا خاش مصداق شعرهای شما قرار گرفتند و خون شیعه و سنی، بلوچ و فارس با هم در آمیخته شده است و این تفکیک ناپذیر است.

سرگزی جمع شاعران را جمع مبارک عنوان کرد و افزود: امیدواریم با این اشعار فیض روح القدوس را همراه خودتان داشته و ما به این ولایت مداری و به روز بودنتان به خود می‌بالیم.

در یادواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی مکتب حزب الله، اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن سیستان و بلوچستان ضمن تجمع در مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان که با هدف محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت، به تولید اثر می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار