حجت‌الاسلام خاتمی: شیطنت مجدد دشمن با پاسخی کوبنده‌تر مواجه می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: عملیات وعده صادق ۲ اقدامی قانونی بود و اگر دشمنان دوباره بخواهند شیطنت کنند، ما کوبنده‌تر پاسخ خواهیم داد.
کد خبر: ۶۹۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ - 02October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در آیین بزرگداشت شهید «سید حسن نصرالله» و حمایت از عملیات «وعده صادق ۲» که عصر امروز (چهارشنبه) در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اقدامی که شب گذشته توسط نیروهای مسلح ما و به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، هم کاری قرآنی بود و هم کاری قانونی.

امام جمعه موقت تهران

حجت‌الاسلام خاتمی ادامه داد: عملیات شب گذشته، اقدامی قرآنی بود؛ چون در آیه «إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ» آمده است که ما از ستمگران انتقام می‌گیریم و اقدامی قانونی هم بود؛ چون طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل کاری این حق برای ستم‌دیدگان در نظر گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از نیروهای مسلح کشور گفت: اگر دشمنان دوباره بخواهند شیطنت کنند، ما کوبنده‌تر پاسخ خواهیم داد و به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که از صحنه عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما از امام حسین (ع) آموختیم که مرگ با عزت از زندگی با ذلت بهتر است.

وی با اشاره به سکوت برخی کشورها در قبال جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: انگلیس، ژاپن و دیگر جنایتکاران، عملیات وعده صادق ۲ را محکوم کردند؛ به آن‌ها می‌گوییم «مرگتان باد». طفل شیرخوار را کشتند و محکوم نکردید! ما معتقدیم همه این‌ها زیر سر آمریکاست و «مرگ بر آمریکا» حق او است.

حجت‌الاسلام خاتمی اظهار داشت: بایدن گفته آن‌چه اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع مشروع است! مرگتان باد! آیا کشتن زن و کودک و قتل بیش از ۴۰ هزار نفر دفاع مشروع است؟ این جنایت بزرگی است که تاریخ درباره آن خواهد نوشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: شهادت سیدِ عزیزِ مقاومت، جنایت بزرگی است که تاریخ آن را تا ابد بر پیشانی جنایتکاران خواهد نوشت. شهید سید حسن نصرالله، جان خود را در کف دست گرفت و سال‌ها به‌صورت مخفیانه زندگی می‌کرد و سرانجام هم به‌صورت معمولی به شهادت نرسید.

وی با اشاره به اینکه ادامه دادن راه سید حسن نصرالله مهم است، گفت: تردیدی نیست که ما داغ‌دار سید حسن نصرالله هستیم و زمانی که مردم خبر شهادت سید حسن نصرالله را شنیدند، اشک ریختند؛ اما مسئله مهم این است که راه سیدِ مقاومت ادامه پیدا کند که آن، نبرد بی‌امان با دشمنان اسلام است و همین جهاد، سرنوشت منطقه را رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام خاتمی ادامه داد: سومین ویژگیِ راه سیدِ حزب‌الله این بود که او خسته نشد. دشمن می‌خواهد ملت ایران را خسته نشان دهد؛ حال آنکه این مردم خستگی را خسته کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: ما داغ‌دار مالک اشتر هستیم. مالک اشترِ مقام معظم رهبری، این سیدِ ولایت‌مدارِ شجاع. رهبر معظم انقلاب اسلامی چند خصوصیت در مورد سید حسن نصرالله بیان کردند و فرمودند که سیدحسن نصرالله «مجاهد کبیر» بود.

وی با بیان اینکه خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفته است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که سید حسن نصرالله شخصیتی باعظمت بود. معظم‌له او را پرچمدار جبهه مقاومت در منطقه نامیدند. روزی وزیر خارجه آمریکا گفت ما در پی ساختن خاورمیانه جدید هستیم؛ اما به کوری چشم او، خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفت.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: ما در این مسیر با سید حسن نصرالله پیمان می‌بندیم که ان‌شاءالله در این راه، مقاوم و همراه رزمندگان مقاومت خواهیم ماند. خسته نشدن در راه مقاومت، راه پیروزی در برابر دشمن است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار