مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

دفاع مقدس حماسه بزرگ ملت ایران بود

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه دفاع مقدس حماسه بزرگ ملت ایران بود، گفت: ملت ایران با جهاد مال و جان، مجاهدات بی‌نظیری در تاریخ کشور انقلاب ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۹۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ - 03October 2024

دفاع مقدس حماسه بزرگ ملت ایران بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست با سردار «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس که روز گذشته (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس حماسه بزرگ ملت ایران بود، اظهار داشت: ملت ایران با جهاد مال و جان، مجاهدات بی‌نظیری در تاریخ کشور انقلاب ثبت کرده‌اند و سرنوشت دفاع مقدس اینگونه رقم خورد.

وی با بیان اینکه استان مازندران استان ولایتمدار و انقلابی است به دیدار اخیر دست اندر کاران دومین کنگره شهدای مازندران با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در بیانات معظم له از دین‌داری و تدین این مردم و مجاهدت‌هایشان در طول تاریخ تمجید کردند و فرمودند با همه تلاش‌هایی که رژیم سابق برای دین زدایی از این مردم داشت، اما آنها با روحیه قوی در مقابل آن ایستادند و در همه حوادث انقلاب و دوران دفاع مقدس افتخار آفرین بودند.

سرهنگ سلامی با اشاره به حماسه آفرینی مردم دیار علویان در تاریخ، گفت: این مردم حماسه جنگل و بویژه حماسه ششم بهمن آمل که امام در وصیت‌نامه‌اش به آن اشاره کرد، نقش آفرینی در کردستان و مبارزه با منافقین و گروهک‌ها، بازسازی سوسنگرد طی ۱۹ ماه، میزبانی از ۵۰ هزار جنگ زده در دوران دفاع مقدس و در جبهه مقاومت حماسه خان‌طومان را به ثبت رساندند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم حوزه دفاع مقدس و مقاومت در این استان، اذعان داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در روستا‌ها و مناطق مختلف استان گویای شهیدپرور بودن این مردم است.

این مسئول، برنامه محور کردن دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس  را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: در این حوزه تلاش کردیم تا سطح دهیاری‌ها برای این حوره برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه در حوزه کتاب دفاع مقدس با سه رویکرد برنامه‌ای، فرابرنامه‌ای و نگاه درازمدت اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: تولید سالی ۶۰ عنوان کتاب،    دبیری کارگروه تحقیق و پژوهش کنگره شهدای استان مازندران و رویکرد هر رزمنده یک کتاب در این راستا در برنامه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت قرار گرفت.

وی با اشاره به دیدار اخیر دست اندرکاران دومین کنگره شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در این دیدار تعداد ۶۵ کتاب استان به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شد که از آن مجموع ۴۵ کتاب از تولیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بود.

این مسئول از ثبت ۳۵۰ کتاب در دومین کنگره شهدای استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین تدوین نقش و عملکرد دستگاه‌های استان یکی از ماموریت‌های این اداره کل است و تاکنون ۲۰ دستگاه عملکردشان را در دوران دفاع مقدس تدوین و منتشر کردند و مابقی در برنامه داریم.

سرهنگ سلامی به فعال بودن دفاتر دفاع مقدس در شهرستان‌ها اذعان داشت: تدوین حدود یک تا سه کتاب را به این دفاتر واگذار کردیم.

این مسئول از تولید بیش از ۶۰۰ جلد کتاب تاکنون در حوزه دفاع مقدس و مقاومت استان خبر داد و افزود: بیش از شش هزار ساعت تاریخ شفاهی رزمندگان را جمع آوری کردیم.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برای تشویق و ترغیب ادارات و دستگاه‌های استان به تدوین کتاب تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه در استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار