نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

پیروزی در میدان انسانیت حاج قاسم را «سردار دل‌ها» کرد

حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» گفت: هرچند حاج قاسم ‌فرمانده‌ای میدانی بود، کما اینکه در تاریخ هم چنین فرماندهی زیاد داشتیم، اما مثل شهید سلیمانی جایگاه برجسته‌ای نیافتند؛ زیرا مهمترین نکته موفقیت او در اینکه سردار دل‌ها شد، این بود که در میدان انسانیت پیروز شد.
کد خبر: ۶۹۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 03October 2024

پیروزی در میدان انسانیت حاج قاسم را سردار دل ها کرد

 به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی»نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در رویداد آموزشی «در مسیر» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری تربیت‌محور استان اظهار داشت: در رابطه با تربیت باید به ظرافت‌ها و زوایای جدی توجه کرد و مربی نسبت به متربی و معلم نسبت به متعلم باید به این زوایای مهم و حساس توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان اولین نکته در تربیت را توجه معلم و مربی به این موضوع دانست که او صد در صد اختیاردار تربیت نیست لذا معلم معصوم که همه رفتارهای او معصومانه است وقتی بر کرسی تربیت می‌نشیند محصول صد در صد معصوم تحویل نمی‌دهد زیرا خداوند نظام تعلیم و تربیت را به گونه‌ای تعبیه کرده که بخشی از اختیار مربوط به خود متربی است و او باید بخواهد تا بشود.

وی ادامه داد: اما این موضوع نباید منجر به شانه‌خالی کردن از تربیت شود بلکه باید تمام وُسع خود را برای تربیت گذاشت و دلسوزانه عمل کرد.

وی اظهار کرد: تربیت باید از درون متربی بجوشد و او را متوجه کرد در تربیت جنگ بین انسانیت و نفسانیات است و این امر را جوری مدیریت کند تا انسانیت را پررنگ کند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی که این همه بزرگی و عظمت یافت و نشان داد یک انسان معمولی می‌تواند به این جایگاه برسد برای این بود که در جنگ بین نفسانیت و انسانیت، به نفسانیات تودهنی زد.

وی تصریح کرد: هر چند ایشان طراح قوی و فرمانده میدانی بود کما اینکه در تاریخ هم زیاد داشتیم اما مثل شهید سلیمانی گل نکرده زیرا مهمترین نکته موفقیت او که سردار دل‌ها شد همین بود که در میدان انسانیت پیروز شد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی کانون و آموزش شما به سمتی برود تا نفسانیات شکست بخورد و تربیت از درون افراد بجوشد که در این صورت این انسان‌ها صالح می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار