ضرورت توجه به الزامات پساوعده صادق ۲

ضمن عرض تبریک بابت داشتن جوانانی که در این وانفسای دنیا به جای تلاش برای رسیدن به مقاصد سر از هوش برنده دنیایی، تلاش برای لبخند ولایت می‌کنند، من به نمایندگی عموم ایشان عرضه می‌دارم که تمام تلاش خودمان را برای جلوگیری از نفوذ افکار تفرقه انداز و سست کننده رهپیمون‌های مسیر ولایت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 04October 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس _ علی اکبر داودی‌پور؛ از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه ۱۰ مهرماه۱۴۰۳ که تمام برنامه‌های صدا و سیما به یکباره تبدیل به اخبار حمله موشکی ایران به اسرائیل برای دومین بار شد، صحبت‌ها و تحلیل‌های زیادی در اینباره گفته شد. اما ما در این یادداشت نمی‌خواهیم به بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید نصرالله بپردازیم، هرچند بیان آن برای روشن ماندن راه این شهید مهم و اثرگذار است.

تلاش برای جلوگیری از نفوذ افکار تفرقه‌انداز

در این یادداشت نمی‌خو‌اهیم راجع‌به توان نظامی جمهوری اسلامی صحبت کنیم که پوشیده نیست بیان آن تا چه اندازه برای احساس امنیت مهم و ضروری است. در این یادداشت ما نمی‌خواهیم راجع‌به این موضوع صحبت کنیم که بالاخره صدا و سیما پذیرفت، دست گرفتن روایت اول در دنیای رسانه‌ای امروز بسیار مهم و اساسی است، زیرا از تضعیف روحیه جمعی داخلی به دلیل پمپاژ خبری رسانه‌های معاند جلوگیری می‌کند و انرژی صدا و سیما را به جای پاسخ به شبهه پراکنی شبکه‌های خارجی به بیان دستاورد‌های این موضوع سوق می‌دهد.

در این یادداشت نمی‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا اسرائیل با ایران وارد جنگ رو در رو خواهد شد یا خیر... در این یادداشت به موضوع اثر نفوذ با استفاده از واژگان و نیاز به دقت در این مسئله و اثر آن در تحلیل‌های کارشناسی در تمامی سطوح اعم از کارشناسی‌های رسانه‌ای و محفلی تا کارشناسی‌های شورا‌های عالی نیرو‌های مسلح و امنیت ملی در این خصوص می‌پردازیم. نفوذی که با ساخت واژگان جهت انحراف مسیر و ایجاد ترس و در پس زمینه بردن واقعیت شکل می‌گیرد.

در این که جنگ زشت است، شکی وجود ندارد. جنگ یعنی چشم انتظاری؛ جنگ یعنی خیره ماندن نگاه مادر به در برای برگشت فرزند؛ جنگ یعنی بغض دختر در حسرت نبود پدر سر سفره عقد؛ جنگ یعنی تا شدن کمر پدر در برنگشتن پسر؛ جنگ یعنی نکاه پسر به چروک‌های صورت مادر در زیر بار مسئولیت پدر بودن؛ جنگ یعنی میان آوار به دنبال نشانه‌هایی از آرزو‌های رفته گشتن؛ جنگ یعنی ویرانی، سیاهی، ناامیدی، و ….

اما وارد جنگ نشدن به چه قیمتی…

آن کلید واژه‌ای که در این یکسال در تمامی محافل شنیده ایم، چه زمان شهید عزیز رئیسی و چه در این چندماه دکتر پزشکیان «تله جنگ» است.
تله جنگ یعنی چه؟

تله جنگ یعنی اگر اسرائیل به مواضع شما در خارج از کشور حمله کرد، مصلحت آن است که خویشتن‌داری کنی
تله جنگ یعنی اگر اسرائیل به مقامات و نیرو‌های نظامی شما آسیبی رساند، مصلحت آن است که سکوت کنی
تله جنگ یعنی اگر اسرائیل به مراکز شما در داخل کشور آسیب رساند، مصلحت این است برای عدم تشویش اذهان عموم، سکوت کنی
تله جنگ یعنی اگر اسرائیل مهمان شما را در امنیتی‌ترین شرایط کشور (تحلیف رئیس جمهور) شهید کرد، مصلحت این است دم نزنی
تله جنگ یعنی…
آیا به راستی اسرائیل در تلاش است تا ما را وارد جنگ رو در رو با خود کند؟
مگر غیر از این است که ما از بعد انقلاب اسلامی با اسرائیل وارد جنگ شده ایم؟
جامعه کنونی ما هنوز جامعه جوان و میان سالی است که بیشتر عمر خود را بر این شعار سپری کردند که اسرائیل رژیم اشغال‌گر است نه یک کشور و دولت.
مگر در این ۵ دهه نیرو‌های مقاومت در کشور‌های مختلف از چه مسیری شکل گرفته‌اند؟
مگر غیر از این است که جمهوری اسلامی تنها در مقابل رسانه‌های دنیا ایستاده تا تطهیر اسرائیل شکل نگیرد
مگر غیر از این است که جمهوری اسلامی تنها مرزی است که اجازه بیان نقد اسرائیل را می‌دهد
مگر غیر از این است که ….

حال چه شده است که فکر می‌کنیم این رژیم جعلی می‌خو‌اهد ما را در شرایطی قرار دهد که به گفته برخی تله جنگ است؟!
جنگ چیززشتی است، اما زشت ترین چیز نیست، وضعیت فرسوده و تنزل یافته احساس اخلاقی و میهن پرستانه که فکر می‌کند هیچ چیز ارزش جنگ را ندارد بسیار بدتر است (استوارت میل).

کلمات می‌تواند اثرات مختلفی بگذارد، از این رو باید در استفاده از واژگان مخصوصا در شرایط کنونی و مخصوصا در مقام کارشناسی دقت کرد که اثری که می‌گذارد می‌تواند چه پیامد‌هایی داشته باشد.

ما دانش آموخته مدرسه عاشورا هستیم
به گفته شهید عزیز سیدحسن نصراالله
لبیک یا حسین یعنی اطاعات از ولایت بدون محاسبه سود و زیان
لبیک یا حسین یعنی تو در معرکه جنگ هستی هر چند که تنهایی و مردم تو را رها کرده باشند
لبیک یا حسین یعنی تو و مالت و فرزندانت و همسرت در این معرکه هستید
لبیک یا حسین یعنی ...
پس اینکه تله جنگی وجود دارد، نمی‌تواند باور پذیر باشد….

موضوع بعد در اهمیت استفاده از واژه‌ها باید در خصوص عملیات وعده صادق متذکر شویم که، حمله موشکی شامگاه ۲۵ فروردین۱۴۰۳ نامش وعده صادق شد و چون در آن زمان شماره‌ای نداشت، لزومی دیده نشد که این تذکر بیان شود.

اما اکنون که داریم شماره گذاری می‌کنیم باید دقت شود که عملیات موشکی ۱۰ مهر وعده صادق ۳ بود، زیرا وعده صادق ۱ همان سال ۱۳۹۴ بیان شد «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»

در پایان سخنی با کسی که می‌بینیمش، می‌شنویمش ولی نمی‌شناسیمش...
مقام معظم رهبری..
ضمن عرض تبریک بابت داشتن جوانانی که در این وانفسای دنیا به جای تلاش برای رسیدن به مقاصد سر از هوش برنده دنیایی، تلاش برای لبخند ولایت می‌کنند، من به نمایندگی عموم ایشان عرضه می‌دارم که تمام تلاش خودمان را برای جلوگیری از نفوذ افکار تفرقه انداز و سست کننده رهپیمون‌های مسیر ولایت می‌کنیم تا چای به شما بچسبد.

سر خم می‌سلامت شکند اگر سبویی...

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار