وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان و حزب‌الله است+ فیلم

«عراقچی» در بدو ورود به لبنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان، شیعیان این کشور و نیز حامی حزب‌الله بوده و هست.
کد خبر: ۶۹۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ - 04October 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است، پس از ورود به فرودگاه بیروت، در جمع خبرنگاران، هدف از این سفر را رایزنی و مشورت‌های سیاسی با مقامات لبنان درباره تحولات کنونی در غرب آسیا اعلام کرد و اظهار داشت: ما همیشه در تماس مستقیم با دوستان مان در لبنان بودیم و اکنون هم خواهیم بود، لازم بود که از نزدیک با آن‌ها رایزنی داشته باشیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی، کمک‌رسانی به مردم لبنان را از دیگر اهداف سفر خود به بیروت دانست و افزود: مردم لبنان بر اثر بمباران‌های وحشیانه ارتش اشغالگر صهیونیستی از محل زندگی‌شان خارج شدند و نیاز است که به آنان کمک‌رسانی شود.

وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان و حزب‌الله است+ فیلم

عراقچی، اعلام همبستگی و همراهی با مردم لبنان علیه جنایات رژیم صهیونیستی را از دیگر اهداف سفرش به بیروت برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم لبنان، شیعیان این کشور و نیز حامی حزب‌الله بوده و هست و لازم بود که این را حضوری به دوستان لبنانی‌مان بگوییم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، آیا از سفر به لبنان نترسیده‌اید؟ گفت: ما از این صحنه‌ها زیاد دیدیم، هم در دوران جنگ تحمیلی و هم پس از آن. بله، دیشب دوباره بمباران وحشیانه‌ای انجام دادند و صبح هم، قبل از فرود هواپیمای حامل هیئت ایرانی، اطراف فرودگاه را بمباران کرده بودند؛ ولی ما به این چیز‌ها عادت داریم و اراده ما سخت‌تر از آن است که با این مسائل، خدشه‌دار شود.

حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان و محور مقاومت

«رئوف شیبانی» نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا هم اظهار داشت: حضور هیئت ایرانی در لبنان در شرایط حساس کنونی، با هدف حمایت از مردم و مجموعه موسسات این کشور است که در معرض تهدید‌ها و تهاجمات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

شیبانی افزود: اعلام حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان و محور مقاومت و در رأس آن حزب‌الله لبنان، از دیگر اهداف سفر وزیر امور خارجه و هیئت همراه دانست.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا گفت: وضع و شرایط مقاومت هم، وضع قابل قبولی است و شاهد این هستیم که در جبهه جنوب، خوشبختانه رزمندگان مقاومت با شدت در مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و ضربات غیرقابل جبرانی به ماشین جنگی آن وارد کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار