برگزاری سومین کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز

سومین جلسه کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 05October 2024

برگزاری سومین کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سومین جلسه کمیسیون هم‌اندیشی دانشنامه دفاع مقدس استان البرز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و کارشناسان این حوزه، در دفتر مدیرکل برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی پیشرفت کار تدوین دانشنامه و رفع موانع موجود برگزار شد، گزارش سه ماهه از روند تدوین دانشنامه توسط دبیر جلسه ارایه شد، در این بخش، پیشرفت کار در تدوین مدخل‌های مختلف دانشنامه مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف کار مشخص شد.

 با توجه به اهمیت شناخت مناطق عملیاتی و مراکز نظامی در دوران دفاع مقدس یکی از بحث‌های مورد نظر این جلسه، مدخل جغرافیا بود که با تمرکز بر پادگان‌ها، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی مشکلات جمع‌آوری مستندات گردان تعاون لشکر ۱۰ سیدالشهدا یکی از موضوعات مهم این جلسه بود که با بررسی مشکلات موجود در جمع‌آوری مستندات گردان تعاون لشکر ۱۰ سیدالشهدا و ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع این موانع بود.

 همچنین بررسی عملکرد دانشجویان کسر خدمت نیز با توجه به نقش دانشجویان کسر خدمت در تدوین مدخل‌ها، عملکرد این گروه از نیرو‌های فعال در پروژه دانشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت و زهرا شامرادی نیز دبیری این جلسه را بر عهده داشت.

انتظار می‌رود با برگزاری جلسات مستمر کمیسیون هم‌اندیشی، روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان البرز با سرعت و کیفیت بیشتری پیش رود و این اثر ارزشمند در آینده‌ای نزدیک به چاپ برسد.

هدف اصلی از تدوین این دانشنامه، حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده و ایجاد یک مرجع کامل برای مطالعه و پژوهش در این زمینه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار