پیام‌ جمعه نصر

نماز نصری که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای باز و در معرض دید همگان اقامه شد، سیلی محکمی بر صورت محور آمریکایی-اسرائیلی بود.
کد خبر: ۶۹۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ - 05October 2024
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امام خامنه‌‌ای در جمعه نصر جهت اقامه نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند و در خطبه‌های نماز با اقتدار تاکید کردند که پیروزی برای محور مقاومت مقدّر و شکست و نابودی سرنوشت قطعی دشمن صهیونیستی است.
 
پیام‌ جمعه نصر
 
در واقع جمعه نصر یک پیروزی منحصربفرد در جنگ روانی بود؛ جنگی که امپراطوری‌های رسانه‌ای غربی و آمریکایی بعد از ترور سید حسن نصرالله آغاز کرده‌ بودند و در همین راستا خبرگزاری رویترز به دروغ مدعی شده بود که حضرت امام خامنه‌ای بعد از ترور سید حسن نصرالله به مکان امنی منتقل شده‌اند و طبق عادت، این خبر کذب در رسانه‌های مختلف دست به دست شد.
 
اما جمعه نصر و نماز نصری که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای باز و در معرض دید همگان اقامه شد، سیلی محکمی بر صورت محور آمریکایی-اسرائیلی بود؛ مخصوصا اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید نصرالله که قبل از نماز برگزار شده بود، نیز حضور پیدا کردند. 
 
اقامه نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعه نصر حاوی پیام زیادی است؛ یکی از این پیام‌ها به چالش کشیدن اسرائیل و آمریکا بود. یکی دیگر این بود که جمهوری اسلامی از مواضع خود در یاری مظلومان و در راس آن‌ها ملت فلسطین و لبنان و هر ملتی که در برابر استکبار آمریکایی و وحشی‌گری اسرائیل، ایستاده باشد، هرگز عقب نشینی نمی‌کند و هیچ قدرتی در جهان این توان را ندارد که ایران را از مسیر ثابت و اصولی خود در پشتیبانی از مقاومت ضد اسرائیل منحرف سازد. 
 
خطبه‌ای که امام خامنه‌ای به زبان عربی ایراد کردند، نیز مهم و دارای پیام‌‌های خاصی بود. فرمایشات معظ‌م‌له در این خطبه متوجه مجاهدین محور مقاومت و ملت‌های مسلمان بود، مخصوصا ملت فلسطین و لبنان، که حضرت آقا از آن‌ها یاد کردند.
 
امام خامنه‌ای در بخشی دیگر از خطبه‌ با اشاره به شهادت فرماندهان و بزرگان انقلاب در اوائل آن تاکید کردند که شهادت آنها نه‌تنها سرعت و شتاب انقلاب اسلامی را کند نکرد، بلکه برعکس خون‌ پاک آنها سرعت پیش‌روی را زیاد و زیادتر کرد. به همین علت است که مقاومت فلسطین و لبنان به واسطه شهادت فرمانده‎‌اش ابدا عقب نشینی نخواهد کرد.
 
حضور میلیونی ملت ایران در جمعه نصر، هم بسیار قابل توجه بود و می‌توان آن را یک همه‌پرسی مبنی بر انتخاب مقاومت دانست. این نماز را نماز وحدت نیز می‌توان نام گذاری کرد؛ چرا که در سطح کشور همه شخصیت‌های سیاسی با چشم‌پوشی از منش و گرایش سیاسی‌شان در نماز حاضر شدند و در مورد آنچه که اتفاق افتاد و می‌افتد و همچنین در مورد حمایت از قضیه فلسطین و حضور در کنار لبنان و حزب‌الله یک دیدگاه واحد وجود داشت. 
 
در سطح منطقه‌ای نیز می‌توان این نماز را نماز وحدت نامید؛ چرا که بسیاری‌ از اشخاص شاخص مقاومت در منطقه در آن شرکت داشتند که نشانه‌ای آشکار از وجود یک راهبرد واحد در میادین است و این وحدت، در همزمان شدن جمعه نصر و خطابه رهبر معظم انقلاب عملا تجسم یافت. 
 
دو خطبه فارسی و عربی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حاوی پیام‌های بسیار مهمی بود، اما پیام مبارزه‌طلبی در آن بسیار بارزتر بود و نشان داد ملت ایران اسلامی در کنار ملت فلسطین و مقاومت لبنان هستند و باقی خواهد ماند و تهدیدات نتانیاهو و بایدن هیچ تاثیری در دیدگاه آنها نسبت به مقاومت نخواهد داشت؛ چراکه موضع ایران بر پایه اصول و نشأت گرفته از تعالیم اسلامی و ارزش‌های اسلامی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار