شهردار کنگاور:

برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا گامی مؤثر در راستای معرفی به جوانان است

«قزوینه»گفت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا گامی مؤثر در راستای معرفی به جوانان به منظور ایجاد انگیزه برای پیمودن راه شهدای گران‌قدر خواهد بود. 
کد خبر: ۶۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ - 05October 2024

برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا گامی مؤثر در راستای معرفی به جوانان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بیژن قزوینه» شهردار کنگاور در یادواره شهدای روستای قارلق این شهرستان اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها و کنگره‌ها موجب معرفی آثار، خاطرات، رهنمودهای شهدا و معرفی ارزش‌ها و مقدسات به عنوان یک الگوی ارزشی می‌شود. 

شهردار کنگاور خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا گامی مؤثر در راستای معرفی به جوانان به منظور ایجاد انگیزه برای پیمودن راه شهدای گران‌قدر خواهد بود. 

وی افزود: با مقایسه ماندگاری یاد و حماسه شهدای گران‌قدر و نیروهای سایر ارتش‌های غربی و تبیین ارزش و اعتبار شهادت و ایثارگری به عنوان یک راه مقدس در راستای حفظ ارزش‌ها و دفاع مشروع از خاک وطن و نیز تبیین اهداف جهاد و شهادت به عنوان یک امر واجب در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری می‌توان تأثیرگذاری آن را برای نسل جوان تبیین کرد. 

شهردار کنگاور اذعان داشت: به منظور اجرای مؤثر راهکارهای معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به جوانان، شناسایی نهادها و افراد تأثیرگذار در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. 

وی ادامه داد: این نهادها با به‌کارگیری راهبردهای عقلایی و مناسب و راهکارهای عملیاتی می‌توانند در معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به طور مؤثر، نقش مهمی را ایفا کنند. 

قزوینه به بیان چند مورد از راهکارهای عملی برای معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به جوانان پرداخت و ابراز داشت: تشکیل کمیته‌های اجرایی در مدارس یا مراکز فرهنگی برای برنامه‌ریزی و اجرای مراسم بزرگداشت،  استفاده از روایتگران معتبر و جانبازان برای بیان تجربه‌های شخصی و تأثیر آن‌ها بر زندگی جوانان، نصب بنرها و مبلمان شهری متناسب با کنگره شهدا از جمله راهکارهایی است که می‌توان ذهن و فکر جوانان را بر شهدا متمرکز کرد. 

انتهای خبر/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار