چهره سال هنر انقلاب: خداوند انقلاب اسلامی را برای حرکت به طرف ظهور ایجاد کرد/ اولین منزلگاه رفتن به سمت ظهور نابودی رژیم صهیونیستی است

قدیریان با بیان اینکه، خداوند انقلاب اسلامی را برای حرکت به طرف ظهور ایجاد کرد، گفت: اولین منزلگاه رفتن به سمت ظهور نابودی رژیم صهیونیستی است به‌خاطر اینکه فساد ایجاد کرده و لازمه این مسیر نابودی فساد است؛ باید مراقب باشیم، داستان داستانِ ظهور است -یعنی داستان نور و ظلمت- اگر در نور نباشیم در ظلمت‌ خواهیم بود.
کد خبر: ۶۹۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸ - 06October 2024

«عبدالحمید قدیریان»، هنرمند نقاش و چهره سال هنر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به شرایط و اتفاقات این روزهای دنیا و منطقه به‌ویژه شهادت مظلومانه «سید حسن نصرالله» دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم ارزش مجاهدان به‌ویژه مجاهدانی در سطح سید حسن نصرالله را بفهمیم باید اول ببینیم که تحلیل‌مان در رابطه‌ با رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی چیست؟ تا با کمک این تحلیل و نسبت آن بتوانیم جایگاه اشخاص را تعریف کنیم.

قدیریان: شهادت «نصرالله» بخاطر ضعف صفات مسلمانان بود/ داستان، داستانِ ظهور است

این نقاش تصریح کرد: زمانی می‌گوییم که سید حسن نصرالله مشغول دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که کشورشان غصب شده است؛ یعنی یک اتفاق ناسیونالیستی. یک اتفاقی که یک زورگویی رفته و کشوری را اشغال کرده است؛ یک موقع ماجرا چنین است که این مجاهدین در حد چگوارا و مجاهدینی که زمان چپی‌ها می‌آمدند و کار می‌کردند و چنین شأنی دارند. یعنی کسانی‌اند که فراملی و جهانی فکر می‌کنند و تلاش دارند یک کشور را از مظلومیت خارج کنند که این یک نوع نگاه است، اما یک وقت است که نگاه قرآنی است؛ طبق نگاه قرآن خداوند وعده داده زمانی یهود فساد را در جهان نشر می‌دهند و خداوند می‌فرماید، من «عبادا لنا» سربازهایم را که قوای مشدد دارند را می‌فرستم که آن‌ها را نابود می‌کنند؛ اگر با این نگاه به مسئله فلسطین نگاه کنیم، داستان این می‌شود که خداوند انقلاب اسلامی را برای حرکت به طرف ظهور ایجاد کرد و اولین منزلگاه رفتن به سمت ظهور نابودی رژیم صهیونیستی است به‌خاطر اینکه فساد ایجاد کرده و لازمه این مسیر نابودی فساد است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، جبهه‌های مقاومت تشکیل و محکم‌تر شدند و به تعبیر قرآن «القَصُورَة»  علیه اسرائیل شکل گرفتند، چرا؟ برای اینکه خدا پای کار است تا اسرائیل نابود شود. این نگاه خیلی متفاوت است تا اینکه شما یک نگاه ناسیونالیستی داشته باشید. در این نگاه رهبران مقاومت تبدیل به کسانی می‌شوند که خودشان را با برنامه خدا هماهنگ می‌کنند و این بسیار ارزشمنده است.

قدیریان ادامه داد: برای درک این موضوع، حضرت ابوالفضل (ع) را معیار قرار می‌دهم؛ شأن ایشان به این دلیل باب‌الحوائج شد و مقام‌اش بالا رفت که سعی کرد همه حرکات را با برنامه‌های امام زمان خود هماهنگ کند؛ لذا امروز تمام تلاش فرماندهان جبهه مقاومت این است که خودشان را با امام‌شان هماهنگ کنند.

چهره سال هنر انقلاب تاکید کرد: آقا امام زمان (عج) از جانب خداوند برنامه نابودی اسرائیل را پیش می‌گیرد و جلو می‌برد، لذا نه تنها همه فرماندهان، بلکه همه ما شیعیان باید همراه شویم و به عنوان سرباز در جبهه آقا امام زمان (عج) حرکت کنیم و با حضرت و نائب بر حقشان، امام خامنه‌ای عزیز همراه شویم.

این هنرمند گفت: اگر ما به خاطر خدا و برنامه الهی از ولایت پشتیبانی کنیم و سعی کنیم با ولایت همراه شویم در اصل جزو برنامه الهی قرار گرفته‌ایم و هرکسی چنین کار بکند، جزو مجاهدینی‌ست که در راه خدا مستقیماً کار می‌کند و برنامه‌های خدا را جلو می‌برند؛ با این نگاه سید حسن نصرالله جایگاه بسیار رفیعی دارد. 

قدیریان افزود: من به سید حسن نصرالله که به چنین درجه‌ای از آسمان رسید، تبریک می‌گویم و به خودمان نهیب می‌زنم که مواظب باشیم از این مدار خارج نشویم، چون داستان، داستانِ ظهور است -یعنی داستان نور و ظلمت- اگر در نور نباشید در ظلمتید.

این هنرمند در پاسخ به اینکه چرا عموم جامعه هنوز به درک درستی از جایگاه افرادی مانند سید حسن نصرالله نرسیده‌اند، گفت: علت اینکه حضرت‌ آقا (رهبر معظم انقلاب اسلامی) بحث جهاد تبیین را باز کردند همین است؛ به خاطر اینکه بزرگان اهل تبیین بیایند و این موضوعات را در جامعه نشر بدهند. من یک هنرمند نقاش هستم که دامنه وسیع تبلیغاتی ندارم و تحلیل من این بود که بیان کردم؛ و من بر این مبنا سال‌هاست که کار می‌کنم، اما متاسفانه نگاه آقایان به دلایل مختلف در رابطه با تبیین به این مباحث کشیده نشده است، ولی خداوند از آنجایی که رَب است، صحنه‌ها را آنقدر مشکل خواهند کرد که آقایان دچار امتحان شوند.

وی با طرح این سوال که اصلاً «چرا سید حسن نصرالله شهید شد»؟ گفت: مگر خدا با ما نیست؟ چرا چنین مهره‌ی ارزشمندی را از ما گرفت؟ اگر نگاه توحیدی داشته باشیم جواب این سوال را پیدا می‌کنیم؛ چون ما ضعف صفاتی داریم؛ صفات ما مشکل دارد درحالی که خداوند می‌فرمایند من عابدهایم را می‌فرستم. ما‌ اگر عابد بودیم این صفت‌های رذیله را نداشتیم. خداوند صحنه را سخت می‌کند، خدواند آیت‌الله رئیسی را از ما گرفت که ما بفهمیم، اما نفهمیدیم و آن را گردن دشمن انداختیم، لذا در ادامه سید حسن نصرالله را از ما گرفت؛ اگر این را باز نفهمیم صحنه سخت‌تر می‌شود.

قدیریان در پایان واکنش هنرمندان به شهادت سید حسن نصرالله را بازتاب احساسات انسانی توصیف کرد و با تاکید براینکه این بازتاب احساسات بسیار زیبا است، اما منجر به باز شدن مسیر نمی‌شود، گفت: ما هنوز باور نداریم که در جنگیم و به طرف ظهور حرکت می‌کنیم؛ این اتفاقات همان فتنه‌هایی است که در احادیث ذکر شده است که درحال شروع شدن است و هربار سخت‌تر می‌شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار