مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

انتشارات بین الملل، به‌مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، یک بسته مطالعاتی با عنوان «راه نصرالله…» ارائه داده است.
کد خبر: ۶۹۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹ - 06October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی که درخصوص قضایای اخیر لبنان صادر کردند، فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آن را یاری کنند».

این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که پیام رهبری فقط منوط بر حضور نظامی نیست چراکه مبارزه مسلحانه برای همه مقدور نمی‌باشد. اما هرکس می‌تواند در این مسیر راه خود را پیدا کرده و نوع فعالیتش را براساس توانایی‌هایش مشخص کند.

یکی از راه‌های مبارزه با صهیونیست و تفکر فاشیستی و باطل استعماری؛ بالا بردن اطلاعات و انتقال آن به دیگران است که از طریق مطالعه و تحقیق به دست می‌آید.

مطالعه درباره تاریخچه، اهداف و بزرگان محور مقاومت و انتقال آنچه خوانده و آموخته‌ایم، می‌تواند یک کمک ارزشمند به جریان مبارزه و مقاومت باشد چراکه بنابر فرمایش رهبری، جهاد تبیین در این روزگار اهمیتی کمتر از جهاد نظامی ندارد.

در تعریف جهاد تبیین آمده است که «زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویداد‌ها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست.»

بنابراین، این روز‌ها که غبار کج‌فهمی درخصوص اهداف مقاومت اسلامی، چشم برخی از مردمان را گرفته، بهتر است با مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف این غبار را زدوده و روشنگری نماییم.

به همین منظور انتشارات بین الملل به‌مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، بسته مطالعاتی «راه نصرالله…» را ارائه داده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

 زبور مقاومت نویسنده مصطفی الهیاری و محمدحسین بزی

کتاب «زبور مقاومت» سیری است در زندگانی، مواضع و دیدگاه‌های شهید سیدحسن نصرالله با نگاهی ویژه به جنگ ۳۳ روزه ومجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.

این اثر در۶ بخش که از دوران تحصیلات، زندگی شخصی، فرزندان، ازدواج و چگونگی شکل گیری شخصیت شهید سیدحسن نصراللّه شروع می‌شود ودر ادامه با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا می‌شوید.

 ارج نامه نویسنده محمدصادق حسین زاده

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

کتاب «ارج نامه انسان» بخش قابل توجهی از گفتار‌های امام موسی صدر درباره‌ی رابطه‌ی انسان‌ها با یکدیگر و بایسته‌های آن است.

در کتاب آمده است که: «برای انسان گرد آمده‌ایم که ادیان از آن اوست. ادیان یکی بودند؛ آنگاه که ادیان در خدمت به خود برآمدند، تفاوت پیدا کردند. چون هدف را فراموش کردیم و از خدمت انسان فاصله گرفتیم. خدا هم ما را وانهاد و از ما دور شد و ما گروه گروه شدیم و به راه راه‌های گوناگون رفتیم. روابط انسان‌ها و بایسته‌های آن، دل مشغولی امام موسی صدر بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تاملات خود پرداخته است».

 برادری ایمانی نویسنده آیت الله سیدمحمدباقر حکیم - با ترجمه ام البنین قزلسفلو

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

یکی از ویژگی‌های این اثر، بررسیِ پیوند ایمانی و حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر است که با تکیه بر قرآن کریم و روایات پرشمارِ اهل‌بیت علیهم‌السلام انجام شده است.

شهید حکیم کوشیده است این مهم را ضمن پرهیز از اطالۀ کلام و ابهام، با زبانی ساده و شیوا و البته مستدل تبیین کند.

آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم در این اثر انواع روابط میان مؤمنان را با تکیه بر آیات شریف قرآن و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به چند گونه تقسیم کرده است و دوام و استحکام این روابط را مایۀ احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام می‌داند.

از عناوین بسیار مهم کتاب، برشمردن عواملی است که رابطۀ برادری را تیره می‌کند. مؤلف در این فصل، ضمن توضیح چند عامل از جمله شوخی، حسد و جفا، حدیثی از امام‌صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمود «اگر می‌خواهی محبت برادرت به تو خالص و حقیقی باشد، هرگز با او شوخی نکن؛ از جدال با او بپرهیز؛ بر او فخر مفروش؛ با او ستیزه مکن.»

 اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان به قلم مهدی افراز 

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

قاسم سلیمانی، شخصیتی منحصر به فرد است که توانسته همچنان پس از شهادت، تأثیر قابل توجهی بر هویت ملی ایرانیان بگذارد. کتاب «اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان» به این موضوع پرداخته است.

کتاب تلاش کرده تا از جنبه‌های مختلف به شخصیت قاسم سلیمانی بپردازد و چگونگی تاثیر وی بر بازسازی هویت ایرانیان را به طور کامل برای خواننده شرح دهد.

این کتاب برای به تصویر کشیدن شخصیت منحصر به فرد حاج قاسم و تأثیرات وی بر هویت ملی ایرانیان بسیار تلاش کرده است و از طرف دیگر سعی کرده تا به طور مساوی مخاطبانی که به مطالعه کتب علمی و نظریه‌پردازی علاقه‌مندند و یا عموم مردمی که به دنبال شناخت بهتر حاج قاسم هستند، را در بر بگیرد.

 رسته سنگ اندازان نویسنده علی‌اکبر والایی 

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

«رسته سنگ‌اندازان» روایت زندگی پرفراز و نشیب نوجوانان فلسطینی در مبارزه با اشغالگران صهیونیست است. نوجوانانی که دوشادوش بزرگترها، مسیر پرفراز و نشیب انتفاضه را شکل می‌دادند.

شکل‌گیری مجموعه داستان رسته سنگ‌اندازان در میانه دهه شصت صورت گرفت. دغدغه مظلومیت فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها نویسنده را واداشت تا آنکه داستان‌هایی با موضوع مردم فلسطین به رشته تحریر درآورد و جملگی داستان‌ها در برنامه «قصه ظهر جمعه» از رادیو پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و به دنبال آن، نامه‌های بسیاری از سوی مخاطبان برنامه دریافت می‌شد که خواستار پخش چنین داستان‌هایی بودند. رسته سنگ‌اندزان، پیراسته و ویراسته همان قصه‌هاست که با محوریت مردم فلسطین و مظلومیت‌شان نگاشته شده‌است. با قهرمان‌هایی که نوجوانان فلسطینی بودند و در داستان‌ها نقش‌آفرینی داشتند.

 ارض موعود نویسنده حوریه مشهدی ابراهیم

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

«ارض موعود» کتابی است که پنجره‌ی چشمان ما را هرچه بهتر به توهمی که سال‌ها گریبان‌گیر یهودیان است، می‌گشاید. توهمی از نژاد برتر بودن و کینه‌ای که از سال‌ها نسل کشی یهودیان در دلشان لانه کرده است.

کتاب ارض موعود، رُمانی است «براساس ماجرا‌های واقعی» که شما را همراه خود کرده و ۳۶۰ درجه در بین صهیونیست‌ها می‌گرداند تا از چشم یک یهودی، صهیونیست‌ها را دیده و بشناسید.

 علمدار پاراچنار نویسنده محمدجواد مهدی زاده

مطالعه درباره مقاومت؛ قدمی برای ورود به راه نصرالله است

روایت مقاومت و ایستادگی، سرسپردگی و احیای شعائر شیعه در پاکستان و شبه قاره‌ی هند.

روایت مردی که امام خمینی او را فرزند عزیز من خواند.

کتاب روایت زندگی شهید سیدعارف حسین حسینی رهبر شیعیان پاکستان است که داستان زندگی او را از زمان تحصیل در نجف تا شهادت در پاکستان را روایت می‌کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار