رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

بیش از ۷۵ درصد شهدای دانش‌آموز در دفاع مقدس از پرورش‌یافتگان مساجد بودند

حجت‌الاسلام «فاضلی» گفت: بیش از ۷۵ درصد شهدای دانش‌آموز در جنگ تحمیلی از پرورش‌یافتگان مساجد بودند که در جبهه‌ها حضور داشتند، لذا این امر یکی از مباحث جدی است و برنامه‌های دینی ما باید در مباحث تربیتی، بصیرت و آموزش در مساجد در اولویت قرار گیرد. 
کد خبر: ۶۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ - 06October 2024

بیش از ۷۵ درصد شهدای دانش‌آموز در دفاع مقدس از پرورش‌یافتگان مساجد بودندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «حجت‌الله فاضلی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه امروز در یادواره شهدای بچه های مسجد این شهرستان اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی هستند و کانونی برای تربیت جوانان جهادی بر اساس مبانی ارزشی و دینی است و برای جذب حداکثری مردم، به ویژه نسل جوان، مساجد باید به عنوان کانون‌های فعال بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین در جامعه عمل کنند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: بیش از ۷۵ درصد شهدای دانش‌آموز در جنگ تحمیلی از پرورش‌یافتگان مساجد بودند که در جبهه‌ها حضور داشتند، لذا این امر یکی از مباحث جدی است و برنامه‌های دینی ما باید در مباحث تربیتی، بصیرت و آموزش در مساجد در اولویت قرار گیرد. 

وی با تأکید بر نقش محوری مساجد، اظهار داشت: مسجد می‌تواند به عنوان خانه دوم جوانان، دانشگاهی برای همه و مدرسه‌ای برای تربیت نسل آینده جامعه اسلامی عمل کند؛ متأسفانه، امروزه شاهد هجمه‌های گسترده‌ای علیه مساجد هستیم که با هدف دلسرد کردن جامعه از حضور در این مکان مقدس صورت می‌گیرد.

فاضلی بیان داشت: در صدر اسلام، مسجد به عنوان مرکز ثقل جامعه اسلامی عمل می‌کرد و تمامی امور مهم در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت. از قضاوت و حل اختلافات تا آموزش و تربیت، همه در مسجد صورت می‌گرفت اما امروزه؛ آن خط سیری را که پیامبر اکرم (ص) در ابتدای امور تبلیغی خود از مساجد آغاز کردند را شاهد نیستیم. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با تأکید بر نقش محوری مساجد در گذشته و حال جامعه اسلامی، بیان داشت: مساجد از دیرباز به عنوان کانون‌های تصمیم‌گیری، هدایت و تعامل اجتماعی مورد توجه بوده‌اند، در دوران ائمه معصومین (ع) و حکومت اسلامی، مساجد نه‌تنها مکانی برای عبادت، بلکه مراکز اصلی تصمیم‌سازی و رسیدگی به امور جامعه نیز محسوب می‌شدند؛ امروزه نیز با توجه به نیاز روزافزون جامعه به فضاهای امن و مورد اعتماد، مساجد می‌توانند نقش مؤثری در هدایتگری و تسهیل امور مردم ایفا کنند.

وی با اشاره به سرانه نسبتاً پایین مساجد در مقایسه با استانداردهای جهانی بر اهمیت مساجد موجود تأکید کرد و پیشنهاد داد: آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه‌ها با انتقال فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود به مساجد، از این فضاهای ارزشمند به عنوان مراکز تعلیم و تربیت بهره ببرند؛ این رویکرد می‌تواند در مناسبت‌های مختلف، ارتباط بین نسل‌ها را تقویت کرده و به غنی‌سازی فضای فرهنگی جامعه کمک کند.

فاضلی افزود: مردم مسجد را محل اجتماع، دخل و تصرف در افکار خوب و هدایت‌گرانه خود قرار دهند تا بتوانند تصمیم‌سازان خوبی باشند: مردم باید مسجد را به عنوان کانون اجتماع و محلی برای تبادل افکار سازنده و هدایتگر در نظر بگیرند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مهم نقش مؤثری ایفا کنند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: وجود مسجد به‌ معنای امینت‌افزایی در جامعه است، زیرا پیامبر فرمودند پاک‌ترین و سالم‌ترین مکان زمین مساجد هستند و ارتباط مستمر با آن، نیرویی مثبت و سرشار از برکت را در جان و روان انسان‌ها دمیده و موجب رشد و تعالی فردی و اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار