مسئول بسیج رسانه استان کرمان:

یادواره شهید «عبدالمهدی مغفوری» در کرمان برگزار می‌شود

سرهنگ «سلطانی‌نژاد» گفت: یادواره شهید «عبدالمهدی مغفوری» با حضور خانواده و جمعی از همرزمان شهید، مسئولان و اقشار مختلف مردم پنجشنبه ۱۹ مهرماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹ - 06October 2024

یادواره شهید «عبدالمهدی مغفوری» در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش  دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «مجتبی سلطانی‌نژاد» مسئول بسیج رسانه استان کرمان با بیان اینکه شهید «عبدالمهدی مغفوری» یکی از شهدای برجسته بسیج رسانه کشور است، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان شهید شاخص بسیج رسانه کشور معرفی و از پوستر یادواره شهید از سوی معاون هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

وی بیان کرد: سال گذشته مقرر شد تا این یادواره به مرکزیت کرمان که محل تولد این شهید بزرگوار است، برگزار شود، اما ۲ اتفاق، حادثه تروریستی گلزار شهدا و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، باعث شد تا این یادواره با تأخیر در ۱۹ مهرماه برگزار شود.
 
مسئول بسیج رسانه استان کرمان افزود: برای بزرگداشت این شهید، پویش کتاب «به رنگ خدا» نوشته زهرا سلطان‌زاده همسر شهید «عبدالمهدی مغفوری»، که روایتی از بدو نامزدی شهید تا زمان شهادت است در قالب یک پویش به اجرا درآمد.
 
وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار نفر در سطح کشور این کتاب را مطالعه کرده و در بخش‌های سؤالات چهار گزینه‌ای، پادکست، فیلم کوتاه، مقاله، سر مقاله، گزارش خبری و سایر تولیدات، آثار به دبیرخانه این یادواره از سراسر کشور ارسال شد.
 
سلطانی‌نژاد تصریح کرد: پس از داوری آثار از سوی هیئت داوران، ۱۱۰ نفر جزو برگزیدگان انتخاب شده‌اند که در یادواره، با اهدای لوح تقدیر از آنها تجلیل می‌شود و جوایز بقیه برندگان نیز به آنها اهدا می‌شود.برای اجرای این پویش اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمان، به‌ویژه کتابخانه شهید باهنر کرمان همکاری بسیار خوبی داشتند.
 
مسئول بسیج رسانه استان کرمان بیان کرد: از سراسر کشور و همه شهرستان‌های استان در این پویش شرکت کردند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده به ترتیب مربوط به استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان رضوی بود. همچنین در این مراسم از نخستین رویداد رسانه‌ای ملی «کرمان ملک سلیمان» با هدف تبیین و معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اهداف عملی این سردار بزرگ سپاه اسلام رونمایی می‌شود.
 
یادآور می‌شود، شهید«عبدالمهدی مغفوری» در سال ۱۳۳۵ در کرمان به دنیا آمد و سمت‌های مختلفی مانند مسئول روابط عمومی در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و در دوران دفاع مقدس به عهده داشت. وی در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد و در دوران رژیم پهلوی به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پرداخت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به کسوت پاسداری درآمد و سرانجام سال ۱۳۶۴ در جریان عملیات کربلای چهار به فیض شهادت نائل آمد.
 
مزار این شهید عارف امروز محل زیارت و توجه خیل زیاد مردم است، به طوری که هر زمان به گلزار شهدا مراجعه می‌کنید، گروهی از زائران گلزار شهدا در کنار مزار وی نشسته‌اند و به این واسطه از خدایشان طلب حاجت می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار