آغاز به کار نخستین رویداد منطقه‌ای تولید پوستر «بلوط و باروت» در یاسوج

نخستین رویداد منطقه‌ای تولید پوستر «بلوط و باروت» با موضوع مبارزات عشایر جنوب علیه پهلوی در یاسوج آغاز به کار کرد
کد خبر: ۶۹۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ - 06October 2024
به گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «ثارالله آذریتون» مسئول دفتر هنر مردمی و رسانه و جریان سازی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رویداد منطقه‌ای تولید پوستر «بلوط و باروت» با موضوع مبارزات عشایر جنوب علیه پهلوی در یاسوج آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: این رویداد به میزبانی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۳۰ هنرمند شاخص گرافیک از استان‌های جنوبی کار خود را آغاز کرد.
 
آغاز به کار نخستین رویداد منطقه‌ای تولید پوستر بلوط و باروت در یاسوج
 
مسئول دفتر مردمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هنرمندانی از استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آثاری را با موضوع مبارزات عشایر علیه پهلوی و همچنین بمباران عشایر در سال ۱۳۴۲ تولید می‌کنند.
 
وی گفت: رویداد منطقه‌ای بلوط و باروت از روز شنبه چهاردهم تا دوشنبه هفدهم مهرماه در هتل پارسیان شهر یاسوج و منطقه عشایری گرگو شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود و از میان آثار تولید شده در این رویداد به انتخاب هیات داوران متشکل از آقایان مجلسی و فرود عباسی پنج اثر برگزیده و در آیین اختتامیه با اهدای لوح جشنواره و جایزه نقدی تجلیل می‌شود.
 
آذریتون بیان کرد: در این رویداد تلاش می‌شود تا تاریخ مبارزات مردم استان‌های جنوبی کشور با رژیم پهلوی بازخوانی شود.
 
در نشست آغاز به کار این رویداد که همراه با برنامه تبیینی چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری برگزار شد، دکتر کشواد سیاه پور مدرس دانش گاه و تاریخ پژوه و مشاور تاریخی سریال آتش و باد مباحثی را پیرامون چرایی و چگونگی مبارزات عشایر علیه رژیم پهلوی بیان کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار