فراخوان نشست فوری نویسندگان عرب منتشر شد

اتحادیه عمومی نویسندگان و ادیبان عرب در بیانیه‌ای رسمی، از تمامی اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی کشورهای عربی دعوت کرد با توجه به حوادث منطقه، نشستی فوری برگزار کنند.
کد خبر: ۶۹۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 07October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، اتحادیه عمومی نویسندگان و ادیبان عرب در بیانیه‌ای رسمی، از تمامی اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی کشورهای عربی دعوت کرد با توجه به حوادث منطقه، به مناسبت سالگرد «طوفان الاقصی» و انتفاضه مردم فلسطین، نشستی فوری برگزار کنند.

فراخوان نشست فوری نویسندگان عرب منتشر شد

این اتحادیه تأکید کرده که در شرایط کنونی، حمایت از مقاومت، تنها موضع مشروع برای ملت‌های عربی است و هرگونه بی‌توجهی به این امر، به معنای حمایت غیرمستقیم از سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیمی است که جنایات جنگی و اقدامات سرکوبگرانه‌اش، تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

بیانیه اتحادیه، بر لزوم مقابله با پروژه‌های فرهنگی و رسانه‌ای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأکید کرده و از تمامی نهادهای مدنی، اتحادیه‌های فرهنگی، و رسانه‌های عربی خواسته تا تلاش‌های مشترکی برای افزایش آگاهی عمومی و تحریم هر نوع همکاری با این رژیم انجام دهند.

در بخش دیگری از بیانیه، سیاست ترور هدفمند رهبران فرهنگی و اجتماعی از جمله ترور سید حسن نصرالله به شدت محکوم شده و این اقدامات، تهدیدی جدی برای امنیت فرهنگی و سیاسی منطقه معرفی شده است.

اتحادیه نویسندگان عرب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی فرهنگی، تلاش می‌کند تا مواضع مشترکی برای حمایت از حقوق کشورهای عضو و مقابله با نفوذهای فرهنگی شکل دهد.

نهادهای ادبی ایران نیز می‌توانند با فعالیت مؤثرتر در این حوزه و ایجاد همگرایی بین ناشران و فعالان فرهنگی، نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار