دانا بارتلت:

هنرمندان صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

استاد دانشگاه هنرهای زیبای امریکا گفت: باور داشتم که آمریکا آدم خوبه ماجراست و دارد با آدم های بد ماجرا مبارزه می کند، این باور در روح آمریکائیان ریشه دوانده است.
کد خبر: ۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸ - 27November 2013

هنرمندان صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت که شب گذشته- 5 آذر ماه- در فرهنگستان هنر برپا شد "دانا بارتلت" استاد دانشگاه هنرهای زیبا در امریکا به عنوان سخنران پشت تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: من بخاطر کارهایی که در حوزه فلسطین در طول 20 سال گذشته انجام داده ام اینجا هستم، دلیل اینکه می گویم "بیست سال" این است که اشغال فلسطین 65 سال پیش اتفاق افتاده است اما من تا قبل از سال 1993 از این واقعیت غافل بودم.

وی افزود: رسانه های خبری در ایالات متحده اخباری که به نفع اسرائیل است را منعکس می کنند و من پس از اینکه از فلسطین و اسرائیل دیدن کردم تازه با این حقیقت روبرو شدم. هضم این حقیقت تلخ بسیارسخت بود چرا که تا آن روز من هم مثل دیگر آمریکائیان ساده انگار باور داشتم که آمریکا آدم خوبه ماجراست و دارد با آدم های بد ماجرا مبارزه می کند، این باور در روح آمریکائیان ریشه دوانده است.

بارتلت افزود: من می خواهم جامعه آمریکا را از واقعیات اتفاق افتاده در فلسطین با خبر کنم.هرچند بسیار سخت است که به آنها بقبولانی که آنچه در رسانه ها و اخبار می شنوید همگی دروغ است. به محض اینکه این مطالب را به آنها می گویی آنها می پرسند چرا ما باید شما را باور کنیم؟ از کجا باید بفهمیم چه کسی حقیقت را می گوید؟ من به غزه و کرانه غربی رفتم. من دیدم که کودکان به دست تیراندازهای اسرائیلی کور شده بودند. من به کمپ پناهندگان رفتم و شاهد اوضاع وحشتناک مردم در غزه و لبنان بودم. از جمله مردانی را دیدم که از دست و پا قطع شده بودند.قربانیان، استخوان های شکسته شده در لشگرکشی های اسرائیل را دیدم. من به "کالیکیلا" که زمانی یک شهر پر رونق بود رفتم، شهری که حالا شبیه شهر مردگان شده است و پشت این دیوارها اسرائیلی ها بزرگترین سکوی پمپاژ آب را درست کردند تا منبع آب زیر زمینی فلسطینی ها را بدزدند و از آن استخراج کنند.

استاد دانشگاه هنرهای زیبا امریکا تاکید کرد: در آنجا نه تنها از اتفاقات ترسناک و وحشتناکی که شاهد آن بودم شوکه شدم، بلکه از دولتم هم از این جنایات با ارسال سلاح های نظامی و میلیون ها دلار حمایت می کند متعجب شدم. همچنین از اینکه از دستم کار زیادی بر نمی آید ناراحتم، هرچند برنامه هایی را از قبیل نمایشگاه های پوستر، جشنواره های فیلم حتی نمایش هایی را سازمان دهی کردم تا مردم را آگاه سازم.

وی اذعان کرد: در تمام این سال ها پس از 1993سازمان ها،" ان جی او" های بسیاری در سراسر آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده اند تا آمریکائی ها را از حقیقت این اشغال با خبر سازند.لابی صهیونیم میلیون ها دلار خرج کرده است تا سیاستمداران را بخرد و حمایت آنها را از اسرائیل همچنان حفظ کند.هرچند که با گسترش حمایت عمومی و مردمی از فلسطین باز هم به عقیده من این جنگ یک جنگ نابرابر است.

بارتلت در پایان سخنانش  تصریح کرد: ما به عنوان ضد یهود شناخت شده ایم حتی از من در یک رسانه ملی یهودی به عنوان تروریسم یاد شده است اما این مسئله در برابر رنجی که فلسطینی ها در مقابل این سرکوب ها تحمل می کنند بسیار ناچیز است. به عقیده من این یک وظیفه عمومی است به خصوص این وظیفه بر دوش هنرمندان است چرا که می توانند باروح و جان مردم ارتباط برقرار کنند و صدای آنان را به گوش جهانیان برسانند. می دانم که این صدا ناچیز است ولی امیدوارم و باور دارم تاثیر بسزایی بر اذهان عمومی داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار