دو برابر شدن پرواز‌های عمره از فردا

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، اعلام شد که طبق برنامه‌ریزی از فردا با اختصاص یک هواپیمای دیگر برای انتقال زائران، روزانه چهار پرواز به عربستان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ - 07October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، «غلامرضا رضایی» در باره اعزام زائران عمره جاری افزود: از روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) روزانه بیش از هزار عمره‌گزار از طریق ۱۶ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

دو برابر شدن پرواز‌های عمره از فردا

وی افزود: با توجه به دو برابرشدن ظرفیت اعزام زائران، به مدت ده روز تعدادی از پرواز‌ها به فرودگاه مدینه خواهند رفت و درادامه همه پرواز‌ها به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

پرواز‌های عمره از ۲۸ شهریور برقرار شده است و تاکنون بیش از ده هزار عمره گزار ایرانی به عربستان اعزام شدند.

در ادامه این جلسه، «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت به دو وقفه‌ای که در روز‌های اخیر در پرواز‌های عمره ایجاد شد، اشاره کرد و از بازگرداندن هزینه سفر به معتمرین به تعداد روز‌هایی که ازسفرشان کم شده است، خبر داد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ثبت نام عمره افزود: تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر در سامانه برای اعزام به سفر عمره اعلام آمادگی و ۳۵ هزار نفر نیز هزینه سفر را واریز کرده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت قرار است تا پایان عملیات عمره کنونی که فروردین ۱۴۰۴ خواهد بود، ۱۷۰ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شوند.

در این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر به‌ویژه از طریق رسانه ملی برای آگاهی علاقه‌مندان این سفر زیارتی و استفاده از فرصت و انتخاب زمان مورد نظرشان در اعزام تاکید کرد و از مسئولان سازمان حج و زیارت و شرکت عمره سعادت خواست که از طرق مختلف از جمله صدور اطلاعیه، اطلاعات لازم را در خصوص دوره‌های سفر در اختیار زائران قرار دهند تا افرادی که سند عمره در اختیار دارند بتوانند برای این سفر در فرصت مناسب برنامه‌ریزی کردند. 

این جلسه با گزارش حسین اسماعیلی در خصوص وضعیت اسکان، حمل و نقل و تغذیه و تدارکات در سفر‌های کنونی عمره و دکتر «طاهر درودی» معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد خدمات ارائه شده به زائران در دو عملیات عمره و حج ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در مورد چگونگی معاینات پزشکی حجاج، اطلاع‌رسانی در خصوص سبک زندگی در سفر‌های حج و عمره، لزوم ارزیابی مجدد برخی نکات دستورالعمل استطاعت جسمی زائران و آثار آن و تدوین برنامه‌های مختلف غذایی با نظر کارشناسان با توجه به میانگین سنی زائرین و دوره اعزام توصیه‌هایی ارائه کرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب تاکید کرد که با توجه به شرایط عربستان و واکنش‌هایی که نسبت به رفتار زائران صورت می‌گیرد معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی لازم به روحانیون و مدیران کاروان‌های عمره را انجام دهند تا بتوانند زائران را توجیه کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در آغاز این جلسه، ولایت را ارزنده‌ترین نعمت الهی برای مردم ایران توصیف کرد و نماز جمعه نصر را رزمایشی در مقابل دشمنان اسلام دانست که ظفر دیگری را نصیب امت اسلام کرد.

وی افزود: مسلمانان در جای جای جهان اسلام به داشتن چنین رهبر با اخلاص و خداجویی افتخار و شکرگزاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به سالگرد عملیات چشمگیر طوفان‌الاقصی تصریح کرد: یک سال است که مردمی محصور، ضعیف و محروم توانسته‌اند با وجود حمایت همه‌جانبه استکبار و قدرت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، در مقابل یکی از قدرت‌های نظامی مدعی در جهان دوام بیاورند و او را از رسیدن به خواسته هایش محروم کنند، این اتفاق نه تنها در منطقه بلکه در جهان بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: این جمع محروم و محصور راه را شناخته و بپا خاستند و با بهترین برنامه‌ها دشمن را به نحوی غافلگیر کردند که با بن‌بست مواجه شده و آبروی شان در دنیا رفته است و هر چه تلاش می‌کند به عمق بن‌بست زودتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها