فراخوان ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج نور در مرکزی

مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی از برگزاری ششمین جشنواره استانی دوسالانه عکس بسیج با عنوان «نور» خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ - 07October 2024

فراخوان ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج نور در مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، علی امیری مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی از فراخوان ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج با عنوان «نور» در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با محوریت «خانواده عزتمند، اقوام ایرانی» برگزار می‌شود.

وی دلیل انتخاب محور این جشنواره را جایگاه خانواده در جامعه دانست و افزود: خانواده اصلی‌ترین نقطه آغاز شکل گیری جامعه و اصل و اساس جامعه بوده و در واقع خانواده، آغازگر و تعالی بخش ارزش‌ها و اندیشه‌هایی است که به بطن جامعه تسری می‌یابد.

امیری با تاکید بر اینکه این جشنواره در دو مرحله به صورت استانی و ملی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در سه بخش غیر رقابتی و ملی، آزاد و بخش مردمی برگزار خواهد شد؛ که در بخش غیررقابتی مختص عکاسان حرفه‌ای پروژه محور بوده و ما تعدادی از عکاسان استانی را به دبیرخانه ملی معرفی و از این بین سه نفر مجوز فعالیت تولید اثر و شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند. 

مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی ادامه داد: در بخش آزاد که بخش اصلی و ویژه عکاسان استانی است، عکاسان می‌توانند در بخش تک عکس و مجموعه عکس این جشنواره شرکت کنند؛ در بخش مردمی هم اقشار مختلف می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، و ارسال آثار عکاسی شده با دوربین عکاسی یا تلفن همراه برای شرکت آزاد بوده و می‌بایست از کیفیت مطلوب برخوردار باشند.

وی افزود: با توافق دبیرخانه ملی جشنواره مقرر شد ضمن اینکه آثار دریافتی به دبیرخانه استانی، از سوی داوران مورد ارزیابی و برگزیدگان در این مرحله معرفی و اعلام شوند، تمامی آثار راه یافته به مرحله استانی در جشنواره ملی نیز شرکت و داوری شوند تا بدین شکل شانس برگزیده شدن برای شرکت‌کنندگان بیشتری فراهم شود.

امیری تصریح کرد: انتظار می‌رود علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره در قالب هنر عکاسی، مضامین و معارف ارزشی جامعه را به درستی به تصویر کشیده و به جامعه نیز انتقال دهند.

مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره دوسالانه عکس بسیج می‌توانند نهایت تا ۱۵ آذرماه سال جاری آثار خود را به نشانی ایمیل photonoormarkazi یا به آدرس Photonoormarkazi در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار