مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

یزد در ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام است

سرهنگ حرزاده از میزبانی استان یزد از هفت شهید گمنام در ایام فاطمیه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ - 07October 2024

یزد در ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام استبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد  اظهار داشت:در استان یزد ۱۲۷ یادمان شهید گمنام وجود دارد.

وی ادامه داد: اغلب شهدای گمنام استان یزد در مراکز آموزش عالی، ادارات و مجتمع‌های اداری، پارک‌ها، بوستان‌ها، میادین شهر و برخی مکان‌هایی که محل تردد عامه مردم بوده است، دفن شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: بسیاری از یادمان شهدای گمنام در سطح استان یزد به قطب فرهنگی تبدیل شده و مردم در جوار شهید گمنام بهره معنوی کسب می‌کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در ایام فاطمیه امسال، استان یزد پذیرای هفت شهید گمنام باشد.

حرزاده در مورد جانمایی محل دفن شهدای گمنامی که قرار است به استان یزد اختصاص داده شود، گفت: تصمیم‌گیری در مورد محل دفن شهدای گمنام توسط کمیته‌ای ویژه انجام می‌شود و هنوز جانمایی قطعی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صورت درخواست برای دفن شهید، باید قبل از دفن ۸۰ درصد از مقبره شهید آماده باشد، تأکید کرد: انتظار می‌رود، مسئولان و متولیان مربوط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در مورد وضعیت اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام گفت: هر یادمان شهید گمنام متولی مردمی و یادمان هیأت امنا دارد که بنا به فراخور برنامه‌های مختلف در محل یادمان اجرا می‌کنند.

وی در مورد وضعیت تکمیل یادمان شهید گمنام واقع شده در پارک کوهستان اظهار کرد: مراحل پایانی عملیات عمرانی این یادمان طی شده و آماده بهره‌برداری است؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعدد در این یادمان نیز انجام می‌گیرد.

حرزاده افزود: ساخت یادمان شهید گمنام پارک کوهستان توسط شهرداری یزد انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار