مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

جهاد هنری، رسالتی مقدس در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار «اسلامی» گفت: هنر، پل ارتباطی نسل جوان با مفاهیم ناب دفاع مقدس است و نسل جوان می‌تواند با کمک هنر، به درک عمیقی از ارزش‌های دفاع مقدس دست یابد.
کد خبر: ۶۹۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ - 08October 2024

جهاد هنری، رسالتی مقدس در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس استسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ضمن تأکید بر نقش بی‌بدیل هنر در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: هنر، زبانی مشترک است که می‌تواند مفاهیم عمیق و ارزشمند دفاع مقدس و شهادت را به نسل جوان منتقل کند. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، «فقط زبان هنر میتواند این ریزه‌کاری‌های زندگی اینها را بیان کند؛ حالا یا نوشته‌ی هنرمندانه یا شعر یا فیلم یا مستند یا امثال اینها که می‌شود کار کرد».

وی با اشاره به اهمیت انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید، افزود: دشمنان ما به دنبال تحریف تاریخ و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس هستند. در چنین شرایطی، هنرمندان با خلق آثار ارزشمند، می‌توانند به مقابله با این توطئه‌ها پرداخته و نسل جوان را با روحیه ایثار و شهادت آشنا سازند. همان‌طور که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، هنر می‌تواند در تبیین این مفاهیم نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

سردار اسلامی تصریح کرد: هنر، از جمله ابزار‌های مؤثر برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس است که می‌تواند در قالب‌های مختلفی همچون سینما، ادبیات، موسیقی و هنر‌های تجسمی به کار گرفته شود. هنرمندان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، می‌توانند آثار ماندگاری خلق کنند که برای همیشه در ذهن و قلب مردم باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: این دقیقاً همان چیزی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند اینکه هنر باید بتواند در عمق جان مردم نفوذ کند و تأثیرگذار باشد به نحوی که می فرمایند«توقّعِ انقلاب از هنر و هنرمند، یک توقّعِ زورگویانه و زیاده‌خواهانه نیست؛ بل مبتنی بر همان مبانی زیباشناختی هنر است. هنر آن است که زیبایی ها را درک کند. این زیبایی ها لزوماً گل و بلبل نیست؛ گاهی اوقات، انداختن یک نفر در آتش و تحمّل آن، زیباتر از هر گل و بلبلی است. هنرمند باید این را ببیند، درک کند و آن را با زبان هنر تبیین نماید».

این مسئول با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه «هنر باید در خدمت انقلاب و ارزش‌های آن باشد»، بر این نکته تأکید کرد: هنرمندان با خلق آثار هنری متعهدانه، می‌توانند به این رسالت مهم عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هنرمندان خواست تا با تمام توان خود در عرصه جهاد هنری مشارکت کرده و با خلق آثار فاخر، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار