معرفی کتاب؛

«دلاوران دژبل»

کتاب «دلاوران دژبل» اثری است که توسط «منصور پرهیزکار» به رشته تحریر درآمده و تلاش‌های صورت گرفته یک ماه اول جنگ تحمیلی در جبهه کرخه به منظور جلوگیری از سقوط خوزستان را روایت می‌کند. 
کد خبر: ۶۹۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 08October 2024

«دلاوران دژبل»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، کتاب «دلاوران دژبل» اثری است که توسط «منصور پرهیزکار» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۳۴۵ صفحه‌ای که چاپ آن توسط انتشارات «نور عصر ماندگار» با شمارگان هزار نسخه صورت گرفته با همکاری ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به بازار نشر عرضه شده مستندی از تلاش‌های صورت گرفته یک ماه اول جنگ تحمیلی در جبهه کرخه به منظور جلوگیری از سقوط خوزستان را روایت می‌کند. 

در بخشی از این کتاب آمده است:

در ساعات اولیه نبرد در محور فکه، لشکر یک مکانیزه عراق پس از اجرای آتش سنگین توپخانه بر روی مواضع نه چندان مستحکم گروه رزمی زرهی ۳۷ شیراز با دو تیپ مکانیزه ۱ و ۲۷ در خط و تیپ ۳۴ زرهی در احتیاط. تهاجم سنگین خود را شروع نمود، اما با مقاومت و پایداری نیرو‌های مدافع و جان بر کف نیروی زمینی تعداد ۱۰ دستگاه تانک دشمن منهدم و تلفات و ضایعات سنگینی به دشمن وارد و پیش روی دشمن متوقف می‌گردد.  

مجددا در ساعت ۱۰ صبح دشمن تلاش کرد با دور زدن پاسگاه فکه و پاسگاه دویرج از طریق جنوب شرق این پاسگاه را محاصره و سپس با استفاده از جاده اصلی فکه دوسلک شوش پیش روی خود را به سمت تپه‌های برقازه دوسلک ادامه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار