ارکستر مهربانی با ۱۵۰ نوازنده در برج میلاد

ارکستر بزرگ مهربانی به رهبری سلمان سالک و با حضور ۱۵۰ نوازنده، در برج میلاد به صحنه می‌رود.
کد خبر: ۶۹۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹ - 08October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، ارکستر بزرگ مهربانی به رهبری سلمان سالک پس از کنسرت‌های موفقی که سال گذشته برگزار کرد، این بار در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود.

این ارکستر با حضور ۱۵۰ نوازنده، ۲۱ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ در برج میلاد تهران کنسرت خود را برگزار خواهد کرد.
سلمان سالک رهبر ارکستر مهربانی هدف راه‌اندازی چنین ارکستری را اینچنین بیان می‌کند: من چندین هدف را با راه اندازی این ارکستر دنبال می‌کنم. اولاً ارکستر یک مدرسه‌ی رشد موسیقی است. هر شش ماه کار در ارکستر به اندازه ۵ سال کلاس رفتن باعث پیشرفت نوازنده و خواننده می‌شود، زیرا تمام آنچه که به صورت تئوری کار کرده را باید به عمل در بیاورد و از همه مهمتر خود را با دیگران هماهنگ کند. نه اینکه به تنهایی و در خیال خودش عالی می‌نوازند و می‌خواند.

ارکستر مهربانی با ۱۵۰ نوازنده در برج میلاد

او ادامه می‌دهد: هدف دوم ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان این عرصه است که امیدوارم به مرور این امر محقق شود و بتوانیم از نظر مالی اعضا را تامین کنیم تا بتوانند وقت بیشتری بگذارند و مجبور نباشند مشاغل دیگری داشته باشند و به خاطر نان شب از ارکستر بزنند و کم کاری کنند.

سالک می‌گوید: هدف سوم ایجاد جریان‌هایی جدید در موسیقی ایرانی است که بتواند سلایق مختلفی را در جامعه پوشش دهد و رنگ دیگری از موسیقی ایرانی را به مردم معرفی کند تا از یکنواختی که در آن ایجاد شده بکاهد و این باعث اعتلای فرهنگ و هنر ایران خواهد بود.

ارکستر بزرگ مهربانی در کنسرت پیش رو در دو بخش به اجرای قطعات می‌پردازد که در بخش نخست؛ تصنیف «ای یار من» با شعری از مولانا، قطعه «طلب» در دستگاه شور، بی کلام، تصنیف «زندان شب یلدا»، شعری از هوشنگ ابتهاج (ه. الف سایه)، چهارمضراب و تصنیف «درد گُنگ» شعر از هوشنگ ابتهاج (ه. الف سایه) و رِنگ «مازنی» - بی‌کلام - بر اساس موسیقی محلی مازندران اجرا می‌شود.

ارکستر مهربانی با ۱۵۰ نوازنده در برج میلاد

در بخش دوم کنسرت این قطعات اجرا می‌شود: تصنیف یار دلنواز با شعری از حافظ، آواز «در این شبها» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی، همنواز آواز سلمان سالک و تصنیف «مژده آزادی»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه. الف سایه).
پایانِ این کنسرت، تصنیف‌ای ایران، با آهنگسازیِ روح الله خالقی و با شعری از حسین گل گلاب خواهد بود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های کنسرت ارکستر بزرگ مهربانی می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار