سلول موزه امام خمینی (ره) رونمایی شد

سلول موزه حضرت امام خمینی (ره) در ساختمان زندان سیاسی مجموعه باغ موزه قصر، رونمایی شد.
کد خبر: ۶۹۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ - 08October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت و میزبانی از کمیسیون‌های تخصصی هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، با حضور آیت الله اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین نهاد ریاست جمهوری، آیت الله اَمرودی مشاور فرهنگی وزارت امورخارجه، فعالان سیاسی، فرهنگی، حقوقی و جوانان محور مقاومت از اقصی نقاط جهان، سلول موزه امام خمینی (ره) رونمایی شد.

سلول موزه امام خمینی (ره) رونمایی شد

«رضا افشار» مسئول واحد رسانه و تولید محتوای مجموعه باغ موزه قصر در این‌باره اظهار داشت: همزمان با قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نیرو‌های ساواک منزل حضرت امام را محاصره و ایشان را ربوده به تهران منتقل و به مدت ۱۹ روز در زندان قصر تحت بازجویی‌های شدید قرار می‌دهند.

وی افزود: به دلیل آنکه این بخش از تاریخ انقلاب به شدت مغفول واقع شده، پس از کار تحقیقاتی و پژوهشی زیاد، فضایی را برای روایت و بازنمایی این تکه تاریخ معاصر برای مخاطبان و بازدیدکنندگان، طراحی و بازسازی کردیم که در واقع یک اثر تلفیقی است.

مسئول واحد رسانه و تولید محتوای مجموعه باغ موزه قصر گفت: در طراحی این سلول موزه علاوه بر سازه‌های حجمی، با استفاده از رسانه‌های تصویری و شنیداری در فضاسازی آن رویداد و انتقال حس لازم به بازدیدکننده بهره‌برداری شده است.

سلول موزه امام (ره) در مجموعه باغ موزه قصر به نشانی انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، خیابان شهدای ناجا قرار دارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار