دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وظیفه‌ی دینی یک دستورالعمل قانونی است

شهریاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وظیفه‌ی دینی، یک دستورالعمل قانونی است و بر مبنای اصل هشتم قانون اساسی، یک تکلیف برای همه اعضای جامعه در قلمرو مردمی، نخبگانی و اداری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶ - 08October 2024

امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وظیفه‌ی دینی یک دستورالعمل قانونی است به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام قاسم شهریاری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امروز سه‌شنبه ۱۷ مهر در نشست با رسانه‌های استان اظهار داشت: جلوگیری از ترک فعالیت توسط مدیران و مسئولان، تسهیل امور مردم، سالم‌سازی محیط اداری، رفع تبعیض و مبارزه با موارد منفی مانند رشوه و فساد در شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر نظام اداری این استان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بزرگترین بخش از فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر امروز به دلیل مواجهه با چالش‌های جنگ شناختی و نرم دشمن با جامعه بر عهده رسانه‌ها است و این رسانه‌ها می‌توانند به تحقق مطالبات مردمی کمک کنند.

شهریاری بیان کرد: انتظار داریم که خبرنگاران و رسانه‌های استان به عنوان یاران این ستاد باشند و در بهبود این تکلیف دینی و قانونی بهره‌وری نمایند تا این وظیفه به نفع جامعه انجام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر وظیفه‌ی دینی، یک دستورالعمل قانونی است و بر مبنای اصل هشتم قانون اساسی، یک تکلیف برای همه اعضای جامعه در قلمرو مردمی، نخبگانی و اداری محسوب می‌شود.

وی افزود: اهمیت اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر برای هر فرد و جامعه بسیار حیاتی است، بنابراین، این وظیفه به عنوان یک تکلیف فردی و اجتماعی محسوب می‌شود و ستاد در سه زمینه مردمی، نخبگانی، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دارای دستور کار و برنامه‌های معینی است.

شهریاری بیان کرد: تشکیل گروه‌ها و تشکل‌های مردمی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است که در حوزه اجتماعی، استفاده از تشکل‌های مردمی، رابطان و ضابطان در حوزه‌های مختلف از اساسی‌ترین راهکار‌ها برای کاهش یا رفع مشکلات جامعه است.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار