رویوران: تهدیدهای رژیم صهیونیستی تبلیغاتی است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اینکه رژیم صهیونیستی رجزخوانی می‌کند بیشتر دارای ابعاد تبلیغاتی است تا بلکه بتواند از مسیر آن پیامد‌های عملیات ایران علیه خودش را جبران کند.
کد خبر: ۶۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 09October 2024

«حسن رویوران» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس پیرامون پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق ۲»، اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده صادق ۲» تا اندازه زیادی آسیب پذیری این رژیم اشغالگر را به خوبی نمایان کرده است. چرا که سرعت موشک‌هایی که ایران شلیک کرد بسیار بالا بود و با موفقیت هم به اهداف خودش برخورد کرد.

کارشناس غرب آسیا: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران بیشتر تبلیغاتی است

رویوران به عدم موفقیت سامانه‌های دفاعی «اسرائیل» اشاره کرد و افزود: سیستم‌های مختلف دفاعی رژیم صهیونیستی نظیر «گنبد آهنین»، «آرو» و «فلاخن داود»، «پاتریوت» و «تاد» موفق به رهگیری و انهدام موشک‌هایی که ایران به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی شلیک کرد نشدند، زیرا سرعت این موشک‌ها بسیار بالا بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: بر همین اساس هم این آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی اتفاقا تا اندازه زیادی آسیب‌پذیری این رژیم را در برابر موشک‌های ایرانی نمایان کرد و نشان داد که بازدارندگی این رژیم دارای نقایصی است.

وی رجزخوانی رژیم صهیونیستی و تهدید ایران را تبلیغاتی خواند و خاطرنشان کرد: کاری که رژیم صهیونیستی تهدید به انجام آن کرده و نسبت به حمله به ایران رجزخوانی می‌کند بیشتر دارای ابعاد تبلیغاتی است تا بلکه بتواند از مسیر آن پیامد‌های عملیات ایران علیه خودش را جبران کند.

رویوران به حاکم نبودن عقلانیت بر سیاست رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: نکته مهم دیگر اینکه اساسا شاهد هستیم که عقلانیت بر سیاست رژیم صهیونیستی حاکم نیست و صهیونیست‌ها تا حد زیادی با ریسک‌های بالا در حال تصمیم گیری هستند و این موضوع موجب نفی این احتمال نمی‌شود که این رژیم اقدامی علیه ایران انجام ندهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا ایران را آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدات رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: موضوع مهم دیگر که برای همه کاملا قابل محسوس است اینکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده به هرگونه تجاوزی پاسخ خواهد داد و فراندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به خوبی اشاره کردند که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به خاک کشور زیرساخت‌های این رژیم را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی به آسیب‌پذیری بالای «اسرائیل» در برابر حملات کشورمان اشاره کرد و گفت: البته مسئله بسیار مهم در این میان این است که هدف گرفتن و حمله به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی یعنی بازگردان این رژیم به ۵۰ سال قبل و این ماجرا می‌تواند در فروپاشی این رژیم تاثیر زیادی داشته باشد.

رویوران در بخش دیگر سخنان خود افزود: آن چیزی که در حال حاضر تحت عنوان لبه پرتگاه میان ایران و رژیم صهیونیستی مطرح است و تهدیدات این رژیم مبنی بر حمله به ایران و موضع‌گیری ایران نسبت به پاسخگویی نسبت به هر حمله، در صورت عملی شدن می‌تواند شرایط منطقه را به فاز گسترش تهدید و ناامنی ببرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا پیرامون وضعیت حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله ازجمله موسسان حزب‌الله لبنان در سال ۱۳۶۱ است و در طول این ۴۲ سال، او به عنوان فردی که همواره در معرض شهادت بود عمر بابرکتی داشت و موفق شد تا یک سازمانی را از خود برجای بگذارد که بخش نظامی آن به تنهایی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

وی دستاورد‌های حزب‌الله در در تمامی حوزه‌ها دانست و ادامه داد: موفقیت‌های حزب‌الله لبنان فقط به بخش نظامی خلاصه نمی‌شود و بخش سیاسی آن هم موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. ضمن اینکه انحصار نمایندگی شیعه در نظام طایفه‌ای لبنان که حاصل ائتلاف «حزب‌الله» و «جنبش امل» است نشان می‌دهد که تعامل با پایگاه اجتماعی به گونه‌ای بوده که آنها با حزب‌الله همراه شدند.

رویوران با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله عمر بابرکتی داشت، خاطرنشان کرد: بر همین اساس هم تصور می‌کنم که سید حسن نصرالله عمر بسیار بابرکتی داشت و در زمان حیات خود کار‌های بزرگی را انجام داد و چهره لبنان و منطقه را تغییر داد. به نظرم هرکدام از این مسائل به نوبه خودش می‌تواند یک دستاورد عظیمی برای این شخصیت بزرگ شمرده شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: تا پیش از سید حسن نصرالله، لبنان آسیب پذیرترین کشور در برابر رژیم صهیونیستی بود ولی این شهید بزرگوار این کشور را به قوی‌ترین کشور در مقابل رژیم صهیونیستی تبدیل کرد و به نظر من این موضوع نزدیک به اعجاز است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار