رییس مجلس:

توسعه کشور در دوره پساتحریم نیازمند همبستگی ملی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برداشته شدن تحریم‌ها دوره جدیدی برای ایران رقم زده است که آبادانی و توسعه کشور در این دوره نیازمند همبستگی ملی و فهم مشترک است.
کد خبر: ۶۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ - 08February 2016

توسعه کشور در دوره پساتحریم نیازمند همبستگی ملی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ علی لاریجانی روز دوشنبه در آیین افتتاح 33 طرح عمرانی آموزش و پرورش در کانون فرهنگی و ورزشی مریم در قم با اشاره به رفع تحریمها گفت: با برداشتن تحریمها همه مشکلات حل نمیشود زیرا تغییر شرایط و حرکت بهسوی بهبود وضعیت، به تلاش و مجاهدت نیازمند است.

وی افزود: دوره جدید و شرایط به وجود آمده نیازمند ایجاد یک حرکت جدید و سروسامان دادن به اوضاع از راه همبستگی و فهم مشترک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم ها، حرکت جدیدی در کشور آغاز شده که باید سامان یابد.

لاریجانی با اشاره به تلاشهایی که به تازگی در آموزش و پرورش انجام شده است، اظهار کرد: تلاشهای بسیاری در زمینه آموزش و پرورش در کشور شکل گرفته است که قابل تقدیر بوده و وضع آموزش و پرورش را نسبت به گذشته بهبود بخشیده است.

وی افزود: بهتازگی مقالهای در زمینه آموزش و پرورش به چاپ رسیده است که مبحث نظام آموزش و پرورش را با امنیت ملی مرتبط دانسته و نشان از اهمیت والای نظام آموزشی در حفظ و حراست کشور دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان برای نظام آموزشی کشور جایگاه والایی در نظر دارند، بهگونهای که خواستار پیشرفت در بحث حکمت و دانش بودهاند که نشانگر افق روشنی برای کشور محسوب میشود.

وی ادامه داد: بر اساس همین تدابیر، در شورای انقلاب فرهنگی سند تحول آموزش و پرورش در جلسات مکرر و طولانی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

لاریجانی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش از ابعاد متنوعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن این سند توجه و دقت نظر زیادی را میطلبد.

رییس مجلس خواستار اهتمام بیشتر آموزش و پرورش به بخش تربیت بدنی و سلامت شد و گفت: نقش آموزش و پرورش در ایجاد شادابی و سلامتی در جامعه حائز اهمیت است و کشور برای پیشرفت نیازمند روحیه امیدوار و شاداب است.

وی افزود: مجلس تلاش می کند برای تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی مبلغی در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه در نظر بگیرد.

لاریجانی همکاری خیرین در حوزه بهداشت و تجهیزات بیمارستانها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این امور در زمینهٔ بهداشت و سلامت و نیز آموزش و پرورش نشان از همبستگی و بههمتنیدگی روحی داشته که بسیار قابلستایش است.

وی افزود: باید بستری برای قدردانی از خیرین فراهم شود تا عمل خیر آنها مورد توجه واقع شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار