دیدار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با «بهزاد بهزادپور»

سرهنگ سید مجید جوشقانی رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حضور در منزل «بهزاد بهزادپور» هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما ضمن دیدار با وی از چندین دهه تلاش و فعالیت در عرصه هنر سینما و تاتر دفاع مقدس از وی تجلیل کرد.
کد خبر: ۶۹۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ - 09October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سرهنگ سید مجید جوشقانی رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حضور در منزل «بهزاد بهزادپور» هنرمند پیشکسوت تئاتر و  سینما ضمن دیدار با وی از چندین دهه تلاش و فعالیت  در عرصه هنر سینما و تاتر دفاع مقدس از وی تجلیل کرد.

بهزاد پور زاده سال ۱۳۴۰ در تهران، فیلمنامه نویس، تدوینگر، بازیگر و کارگردان در دو حوزه تاتر و سینما شنا خته می‌شود. وی که اولین بازی خود را در فیلم توبه نصوح تجربه کرد. در فیلم‌هایی نظیر مجنون، ردپایی برشن، دستفروش اپیزود‌های اول و سوم، بلمی بسوی ساحل و دو چشم بی سو بازی کرده است.

دیدار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با «بهزاد بهزادپور»

وی علاوه بر بازیگری و کارگردانی، تدوین فیلم‌های کولی، نخلستان تشنه، گنبد نور، خداحافظ رفیق (اپیزود‌های اول، دوم و سوم)، نویسندگی فیلم آخرین شناسایی و... را در کارنامه دارد.

همچنین فیلم آخرین شناسایی در دو بخش فیلمنامه و بهترین تدوین کاندیدای بهترین‌ها را در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۷۲ ثبت و به جامعه هنری معرفی شده است.

سرهنگ سید مجید جوشقانی که با تنی چند از کارشناسان و کارکنان سازمان هنری به دیدار این هنرمند پیشکسوت رفت به وظایف ذاتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در صیانت از واقعیات جنگ و جلوگیری از هر گونه تحریف اشاره کرد و گفت: حفظ ارزش‌ها فقط به مسایل جنگ محدود نمی‌شود بلکه این مهم تمام شقوق دفاع مقدس از جمله عرصه‌ی هنر دفاع مقدس را دربرمی گیرد؛ لذا امروز ما مصمم هستیم با فرصت شناسی بهنگام، ظرفیت‌های هنری دفاع مقدس را برای تعالی هنر در این حوزه بکار گیریم. وی در ادمه گفت: بحق هنرمندان عرصه دفاع مقدس خود به تنهایی گنجیه‌ی بی بدیل و از جمله‌ی این آثار ارزشمند بشمار می‌روند و این از برکات انقلاب اسلامی ایران است. وی تکریم و پاسداشت مجاهدت‌های هنرمندان عرصه دفاع مقدس را در این برهه از زمان بسیار حیاتی برشمرد.

وی در ادامه گفتگوی صمیمی با این هنرمند ارزشی، به نبوغ و توانمندی‌های بهزاد پور در عرصه‌های مختلف هنری نظیر بازیگری در تاتر، قلم توانای این هنرمند در نویسندگی و ذوق کارگردانی و تدوین فیلم‌های سینمایی اشاره کرد گفت: علاقه وافر این هنرمند به گونه‌های هنری دفاع مقدس در تارپود رفتاری و سبک زندگی این هنرمند پر از احساس و عاطفه به وضوح نمایان است.

بهزاد پور نیز با ابراز احساسات نسبت به این اتفاق مهم، دیدار از هنرمندان را امری پسندیده و بسیار ارزشمند دانست و ضمن تشکر از این اقدام، پاسداشت هنر را در دایره شعائر انقلابی و دینی را وظیفه هر هنرمند متعهدی دانست و ایشان با اشاره به خاطرات ماندگار از نمایش میدانی شب آفتابی و شبی در کهشکان‌ها به ثمرنشستن چنین کار‌های بزرگ و مهمی را در عنایات کریمانه الهی و انبیا دانست و گفت: در کار‌های ارزشی و آثار هنری مربوط به اولیاء الله رمز و رازی نهفته است که اجرای دقیق و هنرمندانه آن از دست بشر خارج است. وی موفقیت‌های حاصله از چنین کار‌های بزرگ و حجیم را لطف کریمانه اولیا الله دانست.

دیدار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با «بهزاد بهزادپور»

در پایان رئیس سازمان هنری و امور هنری دفاع مقدس ضمن اشاره به موهبت ارزشی وجود هنرمندان متعهد در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد با این دیدار‌های بدور از تکلف باید یاد و خاطره بزرگ مردان هنر عرصه دفاع مقدس گرامی داشت و با فرصت شناسی هدفمند امکان ظهور پررنگشان در قاب هنر هفتم بیش از هر زمان مهیا و ممکن گردد.
سرهنگ سید مجید جوشقانی با اعطای لوح تقدیر و هدیه از زحمات و هنرمندی بهزاد پور در عرصه هنر دفاع مقدس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها