روایت رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از تغییر انگاره‌ها درباره رژیم صهیونیستی

سردار احمدی‌مقدم گفت: پیش‌تر عنوان می‌شد که صهیونیست‌ها در منطقه تا جایی جلو می‌آیند که واکنشی نباشد اما در جنگ اخیر مشخص شد که این کلیشه‌ها و انگاره‌ها تغییر یافته است.
کد خبر: ۶۹۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 09October 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) در آیین شروع سال تحصیلی این دانشگاه که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، درباره تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: اگر صحبت‌های دیروز «هریس» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را به دقت گوش داده باشید، به این موضوع اشاره کرد که ایران بزرگترین دشمن آمریکاست.

سردار احمدی‌مقدم

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: این در حالی است که در دوره قبل ریاست جمهوری، چین اولویت اول و روسیه اولویت دوم بود و ایران در اولویت‌های بعدی قرار داشت. این فرد عنوان کرد که ایران دشمن اول آمریکا و روسیه دومین دشمن آمریکا محسوب می‌شوند؛ او در مورد چین هم اصطلاح «دشمنی و منازعه» را به «رقابت» کاهش داد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه باید حرف نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا را جدی بگیریم، افزود: نامزد‌های انتخاباتی آن‌ها صحبت‌هایی که می‌کنند با نامزد‌های ریاست جمهوری ما متفاوت است؛ چون در اینجا نامزد‌ها صحبت‌هایی که عنوان می‌کنند، قول‌هایی است که به صورت شخصی می‌دهند، اما در آمریکا صحبت‌هایی که عنوان می‌شود، توسط نهاد‌ها و مؤسسات مسئول برای آن‌ها اتخاذ می‌شود؛ لذا باید آن‌ها را جدی بگیریم.

وی عنوان کرد: امروز غربی‌ها در دو جبهه به صورت نظامی و امنیتی به شکل مستقیم درگیر هستند؛ در جبهه اوکراین تمام جبهه غرب با روسیه درگیر است و همچنین در غزه فقط درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی نیست، بلکه در این رویارویی، رژیم صهیونیستی تمام قدرت آمریکا و غرب را نمایندگی می‌کند.

سردار احمدی‌مقدم گفت: انگاره‌هایی که در گذشته داشتیم، این بود که رژیم صهیونیستی بزرگترین جنگی که داشته، جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان بوده است؛ اما امروز می‌بینیم که مدت جنگ آن‌ها در فلسطین اشغالی از یک سال هم عبور کرده و هنوز انتهایی هم برای این جنگ، آشکار نیست؛ در صورتی که در گذشته، انگار‌ه‌ها بر این بود که تاب‌آوری جامعه صهیونیستی و رژیم اشغالگر قدس برای جنگ‌های بلندمدت نیست.

وی با بیان اینکه این انگاره‌ها در حال تغییر است، اضافه کرد: پیش‌تر عنوان می‌شد که آن‌ها در منطقه تا جایی جلو می‌آیند که واکنشی نباشد و هرجا که واکنشی بود، متوقف می‌شوند و یا عقب می‌روند؛ اما در جنگ اخیر مشخص شد که این کلیشه‌ها و انگاره‌ها تغییر یافته است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: البته در جنگ‌ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها برای وجود، موجودیت و اثبات موجودیت جنگیدند، اما امروز برای بقا و نگهداری موجودیت پلید خود در حال نبرد هستند.

سردار احمدی‌مقدم همچنین عنوان کرد: امروز غربی‌ها در هر دو جبهه‌ای که درگیر هستند در آستانه شکست قرار دارند؛ به عنوان مثال در جبهه اوکراین، طی ۱۰ روز گذشته، روسیه هشت شهر و مرکز جمعیتی را گرفته که این نشان می‌دهد ریزش شروع شده و غرب نتوانسته روسیه را شکست دهد.

وی اظهار داشت: اوکراین در این جنگ قربانی تغییر ترتیبات نظام امنیتی بین‌المللی شد؛ همان‌گونه که عثمانی در جنگ جهانی اول و ایران در جنگ جهانی دوم به واسطه همین موضوع قربانی شدند و یا بلوک شرق به هم ریخت و چند کشور جدید به وجود آمد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سپس با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی با جنگ ترکیبی و بزرگنمایی دروغ‌ها می‌خواهد از هیچ، ما را بترساند، گفت: تغییرات و ترتیبات نظام بین‌الملل تاکنون قربانیان متعددی داشته و امروز هم عده‌ای قربانی می‌شوند که در این ارتباط، اوکراین بزرگترین قربانی شد.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: امروز در آستانه شکست جبهه دوم کل غرب و هم‌پیمانان و هواداران منطقه‌ای آن‌ها در برابرِ جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت قرار داریم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی رئیس تیم حفاظت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی که از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی بود تقدیر به عمل آمد و دانشجویان منتخب و برگزیده سال ۱۴۰۲ نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها