مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

سومین حرم اهل‌بیت میزبان یادواره ۳۵۰ شهید روحانی استان فارس می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین «قانع» از آمادگی فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز، برای برگزاری یادواره ۳۵۰شهید روحانی استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷ - 09October 2024

سومین حرم اهل‌بیت میزبان یادواره ۳۵۰ شهید روحانی استان فارس می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام والمسلمین «حسن قانع» مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های یادواره ۳۵۰ شهید روحانی استان فارس برپا شده بود با بیان اینکه شرایط برای برگزاری دومین یادواره ۳۵۰ شهید روحانی و طلبه این استان با عنوان «حماسه‌سازان جاوید» در راستای کنگره سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید فارس فراهم شده اظهار داشت: این رویداد در روز ۲۳ مهرماه جاری همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این یادواره با محوریت شهدای شاخصی همچون شهید محراب شهید آیت الله دستعیب و شهید آیت الله ربانی شیرازی برگزار می‌شود تا گوشه‌ای از مظلومیت شهدای روحانی برطرف شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: رونمایی از۲ اثر با موضوع ترسیم شخصیت شهید آیت الله ربانی و فرهنگنامه شهدای روحانی فارس به عنوان شناسنامه هویتی این شهدا، سخنرانی آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی همچنین به بزرگداشت روحانی بزرگ مجاهدت، سید حسن نصرالله اشاره و در پایان تصریح کرد: طوفان الاقصی ضربه جبران‌ناپذیری از سوی دلاورمردان حماس بر پیکر کم‌جان رژیم صهیونیستی وارد کرد و گرچه ضایعه جانگداز شهید نصرالله بسیار دردناک بود اما مکتب ایشان با یک حیات تازه ادامه خواهد یافت، در این راستا همزمان با کنگره شهدای روحانیت، یاد و خاطره بزرگ شهید روحانی، شهید سید حسن نصرالله نیز گرامی داشته خواهد شد.

در ادامه این نشست مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر فارس نیز با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های روحانیون در طول ۲۰۰سال گذشته تاریخ کشورمان گفت: به پاس رشادت‌های پرچم‌داران علم و عمل، اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه فارس ۲۳ مهر در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار