برگزاری رزمایش‌های مشترک ایران و عمان/ امیر حیدری وارد مسقط شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در راس یک هیات عالی‌رتبه نظامی به مسقط سفر کرد تا در مراسم پایانی نخستین رزمایش زمینی مشترک دو کشور با نام شاهین‌های کوهستان ۱ حضور یابد.
کد خبر: ۶۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 10October 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات عالی‌رتبه نظامی به مسقط سفر کرد و در پایگاه هوایی السیب مورد استقبال همتای عمانی خود، سرلشکر مطر بن سالم البلوشی قرار گرفت.

سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش به عمان

امیر حیدری و هیأت اعزامی از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم پایانی نخستین رزمایش زمینی  شاهین‌های کوهستان 1 که طی روزهای گذشته بین نیروهای زمینی دو کشور و در منطقه جبل الاخضر اجراء شده،  شرکت خواهند کرد.

نخستین رزمایش مشترک زمینی ارتش ایران و سلطنت عمان با نام شاهین‌های کوهستان1 (صقور الجبل1) در ولایت جبل الاخضر کشور عمان با مشارکت نیروهای زمینی ارتش دو کشور و همچنین پشتیبانی نیروی هوایی و پلیس سلطنتی عمان و با هدف تبادل و انتقال تجربیات، آموزش‌های رزمی مشترک و ارتقاء سطح آمادگی رزمی و عملیاتی برگزار شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بنا به در خواست و دعوت ارتش عمان مبنی بر برگزاری یک رزمایش ضد تروریستی، نخستین رزمایش مشترک و مرکب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان با رویکرد مقابله با تروریسم منطقه، ایجاد امنیت پایدار، جنگ شهری و تبادل و انتقال تجربیات دو کشور به صورت تاکتیک های روزانه و شبانه در کشور عمان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قادر به برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای دوست و همسایه است افزود: این رزمایش در دو روز و با حضور یگان‌های واکنش سریع و نیرو مخصوص تیپ ۶۵ نزاجا و با پشتیبانی نیروی هوایی و پلیس کشور عمان در خاک این کشور برگزار شد

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار