شکست رژیم صهیونسیتی در نبرد زمینی و ورود به لبنان

نیرو‌های گردان بدر حزب الله موفق شدند مانع ورود لشگر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی به داخل خاک لبنان شوند. همچنین لشگر‌های ۹۸ و ۹۱ هم در نبرد با نیرو‌های گردان نصر هم در کفرکلا و میس جبیل تاکنون ناکام بوده اند.
کد خبر: ۶۹۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴ - 10October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چهار لشگر نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ نقطه از مرز فلسطین اشغالی با لبنان تلاش کردند تا وارد این کشور شوند ولی نیرو‌های حزب الله موفق شدند مانع این امر شوند. صهیونیست‌ها تلاش کردند تا به میس جبیل، العدیسه و کفرکلا در جنوب شرقی نوار مرزی، بنت جبیل و مارون الراس در مرکز نوار مرزی و الناقوره و اللبونه در جنوب غرب لبنان وارد شوند.

شکست رژیم صهیونسیتی در نبرد زمینی و ورود به لبنان

شدیدترین درگیری‌ها در نزدیک بنت جبیل در مرکز رخ داده و نیرو‌های گردان بدر حزب الله موفق شدند مانع ورود لشگر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی به داخل خاک لبنان شوند. همچنین لشگر‌های ۹۸ و ۹۱ هم در نبرد با نیرو‌های گردان نصر هم در کفرکلا و میس جبیل تاکنون ناکام بوده اند و نتوانسته اند از جنوب شرق وارد خاک لبنان شوند. تیپ کماندویی رضوان هم در بخش غربی مرز لبنان با فلسطین اشغالی موفق به زمینگیر کردن لشگر ۱۶۴ ارتش رژیم صهیونیستی در راس الناقوره شده است.

در نبرد‌های روز‌های اخیر دستکم ۲۵ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ۲۵۰ زخمی تن نیز زخمی شده اند و این درحالی است که منابع غیر رسمی تلفات صهیونیست‌ها در نبرد را تا ۴۰۰ نفر گزارش کرده اند. نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر ۴ لشگر ۹۸ و ۹۱ در شمال شرق نوار مرزی با لبنان، ۱۶۴ در بخش مرکزی مرزی با لبنان و لشگر ۱۶۴ در جنوب غرب لبنان با نیرو‌های حزب الله درگیر هستند و حزب الله هم برای مقابله، نوار مرزی با رژیم صهیونیستی را به سه بخش تقسیم کرده و سه گردان نصر، بدر و رضوان مسئولیت نبرد از شرقی‌ترین نقطه مرزی تا غربی‌ترین منطقه را بر عهده دارند.

صهیونیست‌ها طی بیش از ۱۰ روز از آغاز عملیات زمینی شان هنوز نتوانسته اند موفقیتی در نبرد با رزمنده‌های حزب الله به دست آورند و طی چندین نفوذ به داخل خاک پس از روبرو شدن با کمین حزب الله با تلفات بالا مجبور به عقب نشینی به مناطق داخل فلسطین اشغالی شدند.

این درحالی است که صهیونیست‌ها انتظار داشتند بعد از ترور رهبران حزب الله و فرماندهان میدانی مقاومت لبنان شاهد از هم پاشیدگی در خطوط نبرد و ورود بی دردسر به داخل لبنان همانند حمله ۱۹۸۲ باشند، اما اکنون با مشکل جدی مواجه شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز اعلام کردند که یک نظامی دیگر این رژیم از لشگر ۲۲۸ در درگیری‌ها دیشب کشته شد و یک نظامی دیگر نیز که از یگان ۵۰۳۰ بود، دچار جراحت شدید شده است.

طی یک هفته اخیر که صهیونیست‌ها عملیات زمینی‌شان را در جنوب لبنان آغاز کرده‌اند این دوازدهمین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن نیروهایش در نبرد با حزب الله اذعان می‌کند. بامداد چهارشنبه ارتش رژیم غاصب خبر داده بود که طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۸ نفر در درگیری‌های شمال زخمی شده‌اند و این درحالی است که از ابتدای عملیات زمینی در لبنان صهیونیست‌ها به هلاکت ۱۱ نظامیان شان و زخمی شدن ۱۶۸ نظامی دیگر اذعان کرده بودند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار