رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک؛

افتتاح سالن بلک باکس تئاتر شهر، همزمان با جشنواره تئاتر استان

میرصادقی گفت: با آغاز سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی سالن بلک باکس تئاتر شهر افتتاح می‌گردد.
کد خبر: ۶۹۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶ - 10October 2024

افتتاح سالن بلک باکس تئاتر شهر همزمان با جشنواره تئاتر استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سید جمال میر صادقی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک در نشست رسانه‌ای و آیین رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی اظهار داشت: سالن بلک باکس و حرفه‌ای نمایش برای آشتی مردم با هنر والای نمایش همزمان با سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در 1 آبان افتتاح خواهد شد.

وی در ادمه افزود: با نگاه بالابردن سطح تئاتر و آشتی مردم با تئاتر وارد این جشنواره شدیم. افتتاحیه سالن بلک باکس را با شروع جشنواره سی و ششم به فال نیک میگیریم و این همراهی در جشنواره تئاتر استان اتفاق خوبی است. این سالن شروع خوبی برای دوستی مردم با تئاتر خواهد بود.

میر صادقی بیان داشت: ان‌شاالله این سالن با مدیریت شهرداری خواهد بود و یکی از تخصصیترین سالن‌های کشور هست. ما بدون هیچ توقعی پای کار فرهنگی هستیم و دست یاری رسانه‌ها را می‌طلبیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک در پایان گفت: موضوعات جشنواره شامل مسائل شهروندی، حقوق شهروندی و مقاومت از آسیب‌های اجتماعی از یکم تا چهارم آبان ماه در فرهنگسرای آیینه و فرهنگ سرای شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

بلک باکس‌ها پدیده‌ای نوین می‌باشند. ریشه در جنبش هنری آوانگارد اروپا داشته و ظهور آنها به دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد. این سالن همانطور که از نام آن پیداست عموما فضایی ساده مکعبی (در اندازه‌های متفاوت) با دیوار‌های مشکی و کفی صاف است. سادگی این فضا از جهت ایجاد صحنه‌های نمایشی متنوع و ارتباط با مخاطبین دارای اهمیتی ویژه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار