مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان:

خط شهادت جریان‌ساز است

حجت‌‌الاسلام صالحی‌مقدم گفت: مزار شهدا در زمین همچون ستاره در زمین می‌درخشند و کم نیستند مردمانی که در کنار شهدا به حاجت رسیدند؛ بر همین اساس شهادت و فضیلت شهادت اثربخش است. 
کد خبر: ۶۹۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ - 10October 2024

خط شهادت جریان‌ساز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی صالحی‌مقدم» مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام که امروز در نریمانی سفلی برگزار شد، اظهار داشت: در مجموعه روایاتی که از ائمه اطهار به ما رسیده چند مفهوم نسبت به مفاهیم دیگر برجسته‌تر است.

وی افزود: در قرآن کریم نیز شهادت جزو مفاهیم برجسته است. برخی آیات، بهترین مرگ را شهادت در راه خدا دانسته و اجر شهیدان که بر اساس معادلات دنیایی اصلا قابل بیان نیست، بیان شده است.

مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مزار شهدا در زمین همچون ستاره در زمین می‌درخشند و کم نیستند مردمانی که در کنار شهدا به حاجت رسیدند؛ بر همین اساس شهادت و فضیلت شهادت اثربخش است. 

حجت‌‌الاسلام صالحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علم از نگاه اسلام، بیان داشت: در مفاهیم دینی به کسب علم و دانش تأکید شده و گاهی فضیلت علما از شهدا بالاتر شمرده شده است چراکه علما هستند که با تبیین معارف دینی، نسلی شهادت‌طلب را تربیت می‌کنند.

وی خدمت را یکی دیگر از مفاهیم برجسته در آموزه‌های دینی دانست و ابراز داشت: خادمین با تلاش در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسترساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار