مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

یادمان‌های شهدای گمنام کانون تربیت نسل انقلابی و شهادت‌طلب/ایستادگی حق در برابر باطل توقف‌ناپذیر است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: ایستادگی حق در برابر باطل توقف‌ناپذیر است. جبهه مقاومت علیرغم خسارت‌هایی که متحمل شده اما قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته در وسط میدان حضور دارد. 
کد خبر: ۶۹۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳ - 10October 2024

یادمان‌های شهدای گمنام کانون تربیت نسل انقلابی و شهادت‌طلب/ایستادگی حق در برابر باطل توقف‌ناپذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام نریمانی سفلی اظهار داشت: این مدرسه علمیه برای تحکیم اسلام در منطقه ایجاد شد و ۲ شهید گمنام مهمان این مدرسه شدند تا اثرگذاری فعالیت‌های مدرسه علمیه امام صادق علیه‌السلام بیشتر شود؛ بر همین اساس این حوزه علمیه ضمن اینکه مرکز کسب و نشر معارف دینی است کانون ترویج فرهنگ مقاومت نیز محسوب می‌شود. امیدواریم معارف دینی به برکت تاسیس این مدرسه و بهره‌گیری از حضور شهدای گمنام در این منطقه گسترش یابد.

وی افزود: بنا به تعبیر امام خمینی (ره) شهدا امامزادگان عشق هستند و مزارشان دارالشفای مومنین و مطاف فرشتگان است. در نقاط مختلف استان که شهدای گمنام مهمان شده‌اند مومنین و متدینین منطقه که در یادمان‌های شهدای گمنام حضور داشتند کرامت و عنایت دریافت می‌کنند و حوائج آن‌ها مستجاب شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد:  حضور قشرهای مختلف مردم در یادمان‌های شهدای گمنام نشانگر معرفت و توجه آن‌ها به شهدا است و اینکه در اماکن مقدس بزرگانی آرمیده‌اند که می‌توانند به اذن خدا و اولیای دین حوائج مومنین را برطرف کنند.

این مسئول گفت: شهدا به حرمت مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام مهمان این مدرسه شدند تا کل منطقه از نورانیت آن‌ها بهره‌مند شوند. با این نگاه، جامعه می‌تواند از حضور شهدا فیض ببرد. 

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: با توجه به اینکه شهدای گمنام مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام متعلق به کل منطقه هستند زائران این شهدای والامقام نیز مردم همین منطقه تشکیل می‌دهند؛ بر همین اساس برای رونق‌بخشی به این یادمان باید از ظرفیت‌های عمومی محلی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه نوجوانان و جوانان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند باید معلمین مدارس، دانش‌آموزان خود را به یادمان‌های شهدای گمنام بیاورند و راویان دفاع مقدس در روایتگری که متناسب با سن دانش‌آموزان است، دارند ضمن بیان کرامات شهدا به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و اهمیت مقاومت امت حزب‌الله در برابر ارتش بعث و دنیای استکبار بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و لبنان تاکید کرد: شیعه ضمن حفظ وحدت باید پرچم سربازی حضرت مهدی (عج) را بر دوش داشته باشد تا آن حضرت ظهور کنند. در همین راستا با وجود هجمه سنگین رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبانی نظام سلطه اما پرچم مقاومت در اهتزاز است.

این مقام مسئول ابراز داشت: ایستادگی حق در برابر باطل توقف‌ناپذیر است. جبهه مقاومت علیرغم خسارت‌هایی که متحمل شده اما قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته در وسط میدان حضور دارد. 

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ظرفیت اصلی جبهه حق را باورهای اعتقادی و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی تشکیل می‌دهد که باید با بهره‌گیری از آن‌ها بنیه اعتقادی و دفاعی خود را برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین عالم تقویت کنیم.

وی بیان داشت: مرگ، پایان کار دشمن است اما در اسلام، شهادت پویایی و بالندگی جامعه را به‌همراه دارد. با تمسک به شهیدان و عمل به وصایای آن‌ها، مقاومت که راهبرد انتخابی نظام مقدس جمهوری اسلامی است را با قدرت دنبال می‌کنیم چراکه شهدا به‌عنوان پرچمداران مقاومت، حجت هستند و جامعه را در مقاطع مختلف هدایت کردند و امروز نیز از آحاد جامعه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار