مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

زندگی شهیدانه نورانیت و معرفت را افزایش می‌دهد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: شهدا اولیای خداوند هستند و آنقدر شهیدانه زندگی می‌کنند که خداوند دریچه‌هایی از نور و معرفت به رویشان می‌گشاید و حقایق را می‌بینند. 
کد خبر: ۶۹۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸ - 15October 2024

شهید نیلفروشان در حوزه لبنان صاحب‌نظر و استراتژیست بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی که با حضور اعضای استانی این شورا در سالن شهید باهنر برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: تلاش‌های بسیار ارزشمندی در جای‌جای استان به انجام رسید و برکات و ثمرات خوبی به همراه داشت. انتظار است روند اجرای برنامه‌ها در سال‌های آینده رشد کمی و کیفی داشته باشد؛ بر همین اساس دستگاه‌ها، ساختار‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس در جهت تحقق این مهم با تلاش مضاعف از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: بحمدالله روند پیوستن دستگاه‌ها به سامانه سادم و ثبت گزارش عملکرد‌ها خوب است، اما انتظار می‌رود مجموعه‌های گسترده‌ای که تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهند به عضویت این سامانه دربیایند و برنامه‌های خود را ثبت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت جزو برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس سال جاری بود که همزمان با برنامه محوری که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی با ظرفیت ۷۰۰ نفر برگزار شد، در ۵۰ نقطه از استان نیز ۳۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مقام مسئول گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و تکریم خانواده‌های شهیدان جزو برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس امسال بود.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، خراسان رضوی میزبان شهدای گمنام خواهد بود و در نقاطی که پیش‌بینی شده‌اند تدفین می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شهادت سردار شهید عباس نیلفروشان، ابراز داشت: این شهید والامقام از بزرگان دفاع مقدس بود و بعد از آن در حوزه‌های عملیاتی و علمی نقش برجسته‌ای داشت و دارای تالیفاتی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: شهید نیلفروشان در حوزه لبنان صاحب‌نظر و استراتژیست بود؛ بر همین اساس در تقویت جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان نقش تعیین‌کننده‌ای داشت که باید سیره عملی این فرمانده شهید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: امت اسلام و مقاومت گنجینه‌های ذی‌قیمتی دارد و هر زمان مجاهدی به شهادت می‌رسد نقش و کارکرد او بیشتر زمان حیات مادی جلوه می‌کند که شهید نیلفروشان از این قاعده مستثنی نیست. 

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: شهدا اولیای خداوند هستند و آنقدر شهیدانه زندگی می‌کنند که خداوند دریچه‌هایی از نور و معرفت به رویشان می‌گشاید و حقایق را می‌بینند. 

در این نشست نمایندگان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سپاه امام رضا علیه‌السلام، فرماندهی انتظامی استان، اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از برنامه‌های برجسته‌ای که در هفته دفاع مقدس برگزار شده است، ارائه کردند.

در پایان این نشست از دستگاه‌هایی که در هفته دفاع مقدس عملکرد شایسته‌تری داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار