قالیباف: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش یافته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 11October 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سفر دو روز به تاجیکستان اظهار داشت: در روز اول ملاقات‌هایی را با رئیس مجلس سنای تاجیکستان رستم امامعلی، رئیس مجلس ملی آقای ذاکرزاده و ملاقات مفصلی هم با رئیس جمهور امامعلی رحمان داشتیم.

قالیباف: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش یافته است

وی با تاکید بر این که موضوعات این دیدارها حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی بود، بیان کرد: به دلیل روابط عمیق و تمدنی که میان دو کشور است این سفر فرصت مناسبی بود که روابطمان در همه زمینه ها را توسعه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه روابط در دو سال گذشته در حوزه زبان فارسی و بخش‌هایی مانند هلال احمر که باید در آنجا مستقر می‌شدند و موثر هم هستند ارتقا پیدا کرده است.

قالیباف تصریح کرد: مهم ترین بحث ما در حوزه مسائل اقتصادی و صنعتی بود این خبر خوش را بدهم که از سال ۱۴۰۰ تا امروز بیش از دو برابر تبادلات تجاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که با رئیس جمهور تاجیکستان داشتیم، بحث مربوط به کاهش تعرفه‌ها از جمله موضوعاتی بود که بنا شد با همکاری در کمیسیون مشترک پیگیری شود که بتواند حجم صادرات ما را بالا ببرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار