امام جمعه مشهد:

خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد/ مسئله بی‌حجابی، پرچم دشمن برای نفوذ فرهنگی و اجتماعی است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد، شانه‌ها را به هم می‌چسباند و حماسه‌سازی را در مردم ایجاد می‌کند و سبب می‌شود حماسه‌ای عظیم همچون جمعه گذشته در این کشور اتفاق بیفتد چون محور حرکت‌ها جریان است، شهادت‌ها به ما ضربه نمی‌زند و نمی‌تواند از توان مکتب و انقلاب ما در دنیا کم کند.
کد خبر: ۶۹۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ - 11October 2024

خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد/ مسئله بی‌حجابی، پرچم دشمن برای نفوذ فرهنگی و اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود امام عسکری علیه‌السلام، طی سخنانی اظهار داشت: از حماسه ارزشمند ملی و مردمی شما مردم در هفته گذشته به جهت شرکت در نمازجمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران کمال تقدیر و تشکر دارم. آنچه که دشمن را به زانو درآورده و نسبت به همه آمالش او را ناامید می‌کند حماسه‌ای است که شما مردم ایجاد می‌کنید.

وی افزود: همین حماسه آفرینی‌ها و هیجان‌سازی‌های شما مردم انقلابیِ به پا خاسته است که دشمن را مأیوس کرده و به عقب می‌راند، این قدرت شما در حمایت از دین، انقلاب و ولایت، بزرگ‌ترین قدرتی است که دشمن از پس آن برنمی‌آید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه بعضی از ائمه (ع) نقش‌آفرینی‌های بزرگی در تداوم مکتب و دین اسلام داشتند در ادامه یادآور شد: با این که دوران امامت امام هادی علیه‌السلام و امام عسکری علیهماالسلام، در تاریک‌ترین و سیاه‌ترین خفقان‌های حکومت ظلم گذشت، اما آنها نقش بزرگی در تداوم مکتب ایفا کردند.

وی بیان کرد: سازماندهی شیعه به‌وسیله امام عسکری و امام هادی (ع) به وقوع پیوست و این دو بزرگوار؛ طوری شیعه را تربیت کردند تا پیروان این مذهب آماده دوران غیبت بشوند تا در این دوران، امام شیعه بتواند سالیان دراز؛ هم مکتب را حفظ کند و هم خود را در عرصه ایمان حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شیعه بعد از امام حسن عسکری (ع) تا به امروز؛ امام خود را ندیده است، افزود: کار امامان دهم و یازدهم؛ یعنی امام هادی و عسکری علیهماالسلام این بود که محورحرکتی را جریان و مکتب قرار دادند، نه شخص. برای نمونه در صدر اسلام و در وسط میدان جنگ احد برخی فریاد زدند: «پیغمبر کشته شد» و در مقابل به دستور پیغمبر، مسلمانان شعار دادند «اگر پیغمبر کشته شده، خدای پیغمبر کشته نشده»؛ بر همین اساس، روش امامت حضرت حسن عسکری (ع) در دوران حیاتش این طور بود.

وی با تأکید بر اینکه شیعه تا امروز نیز همین مسیر را طی کرده است، در تکمیل صحبت خود تأکید کرد: نقش علما و فقها نیز در طول تاریخ این بوده که تنها جریان و مکتب را تبیین کنند و اصول مکتب را به مردم بشناسانند، این وضع را امام عسکری (ع) ایجاد کردند و انقلاب اسلامی ما نیز در همین ریل و مسیر به راه افتاد به طوری که از ابتدا، محور انقلاب شخص نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زعمات و پیشوایی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) گفت: اگر بنا بود محور انقلاب شخص باشد، هیچ شخصی بالاتر از خود امام برای انقلاب نبود، همه دنیا حساب کرده بود روزی که امام از دنیا برود، انقلاب نیز از بین می‌رود اما قریب به سی سال از رحلت ایشان می‌گذرد و امروز جریان انقلاب اسلامی ایران قوی‌تر از زمان حیات امام بزرگوار جاری است و در دنیا جولان دارد.

وی با بیان این‌که مردم به‌دنبال خط و جریان هستند، نه شخص، در بخش دیگری از صحبت خود تصریح کرد: با این تفکر هرچه از ما شخص بکشند، مکتب ضربه نمی خورد همانطور که از روز اول انقلاب تا امروز شهیدان و بزرگانی همچون مطهری، بهشتی، آیت‌الله صدر و دیگر شهدای بزرگ از دست دادیم و آخرینش هم شهید نصرالله بود. با این شهادت‌ها نه تنها به انقلاب ضربه‌ای وارد نشده بلکه باعث توسعه آن نیز شده است.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه هرچه خون شهید پای درخت انقلاب ریخته شود، این درخت تناورتر می‌شود، ابراز کرد: خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد، شانه‌ها را به هم می‌چسباند و حماسه‌سازی را در مردم ایجاد می‌کند و سبب می‌شود حماسه‌ای عظیم همچون جمعه گذشته در این کشور اتفاق بیفتد چون محور حرکت‌ها جریان است، شهادت‌ها به ما ضربه نمی‌زند و نمی‌تواند از توان مکتب و انقلاب ما در دنیا کم کند. این واقعیت را دشمن هم فهمیده که جنایت‌ها و کشتن‌ها نه تنها از قدرت مکتب کم نمی‌کند بلکه به قدرت خط و مکتب می‌افزاید از این رو درصدد برآمده تا راهی را پیش بگیرد که بتواند به اصل خط و مکتب صدمه بزند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نفوذ گفت: دشمن در عرصه نظامی و اقتصادی نمی تواند پیشروی کند، پس مسیر نفوذ در عرصه فرهنگی و اساس دین را در دستور کار خود قرار داده است. مسئله بی‌حجابی، کشف حجاب، پرچم دشمن برای نفوذ فرهنگی و اجتماعی است، اگر زنان بی حجاب شدند و جامعه به سمت بی‌دینی سوق پیدا کرد سفره دین از زیر پای دختر و پسر جوان ما جمع می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد با بیان این‌که وفاق ملی، شعاری مقدس و در جای خود محفوظ است، خطاب مدیران اجرایی کشور متذکر شد: عزیزان مسئول در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایشان دقت کنند که پرچم نفوذ فرهنگی در کشور برافراشته نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار