امام جمعه مشهد:

عملیات «وعده صادق ۲» اعلام جنگ با استکبار جهانی است/ شهادت برای «سید حسن نصرالله» بالاترین فیض بود

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: عملیات «وعده صادق ۲» و موشک‌باربان اراضی اشغالی اعلام جنگ با استکبار جهانی است، چراکه همه جنگ‌ها، کشتار‌ها و نسل‌کشی‌ها با شیطنت، شرارت و دستور آمریکا انجام می‌شود، این بمب سنگرشکن را چه کسی به اسرائیل داده؟ آمریکا در همه جنایات اسرائیل شریک است.
کد خبر: ۶۹۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ - 04October 2024

عملیات «وعده صادق ۲»اعلام جنگ با استکبار جهانی است/ شهادت برای «سید حسن نصرالله» بالاترین فیض بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد؛ در نمازجمعه این هفته در حرم امام رضا (ع)، با اشاره به آغاز گرامیداشت هفته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: فراجا نهاد مقدسی است که در تأمین امنیت در زندگانی ملت و مردم به تمام ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها دست می‌زند. از سال گذشته تا امسال شاهد ایثارگری بسیاری از عزیزان هستیم که در جبهه مقدم تأمین امنیت جان خودشان را فدا کردند و در سرزمین غربت به درجه رفیع شهادت رسدیند.

وی ضمن تمجید از تلاش‌های کارکنان خدوم فراجا در کشور به خصوص در خراسان رضوی، افزود: این نهاد مقدس امروز در عرصه تأمین آرامش زندگی مردم به‌عنوان قوی‌ترین جریان و تشکیلات انجام وظیفه می‌کند. به خصوص در این شهر و استان با وضعیت‌های خاص ایاب و ذهاب، زمان‌های اوج زیارت و جریان‌های امنیتی که دارد و امیدواریم خداوند متعال به برکت خون شهدا، عزت، عظمت و توفیق کامل برای این عزیزان به‌عنوان سرباز فداکار وجود اقدس امام زمان (عج) در سپاه ایشان حاصل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به شهادت سید مقاومت؛ «سید حسن نصرالله» گفت: این ایام بر حسب فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران؛ ایام عزای ما هست چراکه از دست دادن چنین ذخیره ارزشمندی برای ما یک ضایعه به حساب می‌آید و بر این اساس ما عزادار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانی از رهبر انقلاب که فرمودند «عزاداریم، اما نه عزاداری که اشک، غصه و غم دارد بلکه عزاداریم از جنس عزای اهل بیت سیدالشهدا (ع)» اشاره و عنوان کرد: وقتی اهل بیت علیه‌السلام را وارد دارالعماره کردند و چشم ابن زیاد به زینب کبری (س) افتاد، با کمال وقاحت گفت: «آیا رفتار خدا با برادرت را دیدی؟» آن حضرت در ادامه با کمال شهامت فرمود:«مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» یعنی جز زیبایی ندیدم. عزیزان ما به شهادت رسیدند، اما «مَا رَأَیْنا إِلَّا جَمِیلًا»، آنان یک خط حرکتی آغاز کردند و به شهادت رسیدند و ادامه راه را ما دنبال می‌کنیم، چون به آن حرکت معتقدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۳۰ سال مجاهدت و ایستادگی نصرالله در مقابل استکبار صهیونیستی، تصریح کرد: این شهید مجاهد؛ ۳۰ سال پیروز ایستاد، همه حرکاتش قدم به قدم با پیروزی همراه بود، اسرائیل را از جنوب لنان بیرون کرد، جنگ ۳۳ روزه، نجات دادن اسرای لبنانی از دست اسرائیل و پیروزی غزه در جنگ ۱۱ روزه. چنین شخصیتی حقش بود که به فیض شهادت برسد.

وی در تکمیل صحبت خود یادآور شد: با بمب سنگرشکنی که زدند، تمام ساختمان روی بدن نازنین سید مقاومت آوار شد و زیر این آوار جان داد. بالاترین فیضی که به او دادند، این بود که او هم مثل حضرت سیدالشهدا (ع) جان دهد و شهید شود، این مزد و پاداش او است.

خطیب جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه بر سر استکبار جهانی فریاد می‌زنیم و جنگمان را ادامه می‌دهیم، تأکید کرد: بحث خنک شدن دل نسبت به انجام عملیات «وعده صادق ۲»نیست، مسئله جنگ است و ما در میدان جنگ هستیم و این میدان جنگ با استکبار را تا روزی که ندای محبوب و مطلوب ما از کنار کعبه بلند شود «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم»، جنگ را با استکبار ادامه خواهیم داد.

وی عملیات «وعده صادق ۲» و موشک‌باربان اراضی اشغالی را اعلام جنگ با استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: اسرائیل جبهه و خط مقدم در مواجهه با استکبار است، همه جنگ‌ها، کشتار‌ها و نسل‌کشی‌ها با شیطنت، شرارت و دستور آمریکا انجام می‌شود، این بمب سنگرشکن را چه کسی به اسرائیل داده؟ آمریکا در همه جنایات اسرائیل شریک است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: فرق ما با دشمن در تسسلیحات و جنگ‌افزار نیست، تفاوت ما با دشمن اولاً در این است که ما خدا را داریم و دشمن بی‌خداست، به همین خاطر؛ چه شهید شویم و چه بر دشمن غلبه کنیم، پیروز هستیم، اما همه داشته‌های دشمن همین‌جاست.

وی در پایان خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد تفاوت دوم را در هراس و ترس دشمن یهودی عنوان کرد و افزود: دشمن یهودی ما ترسو است ولی ما عاشق شهادتیم و از شهادت استقبال می‌کنیم. عزیزترین عزیزان این ملت که همه مردم حاضرند خار به چشمشان برود ولی به پای رهبرشان خاری نرود، با کمال قدرت به میدان آمده و در صحنه ایستاده‌اند. شما می‌گویید می‌زنیم و می‌کشیم ولی ما هراسی نداریم و از شهادت استقبال می‌کنیم، کسی که از شهادت نمی‌ترسد قطعا پیروز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار