امام خامنه‌‌ای: کار درخشان نیروهای مسلح ما در برابر جنایات صهیونیست‌ها قانونی و مشروع بود/ در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی و مشروع بود، فرمودند: در برابر رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه، هر وظیفه‌ای داشته باشیم با قدرت، صلابت و قاطعیت انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۶۹۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ - 04October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی (ره) فرمودند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی دعوت و توصیه می‌کنم. در گفتار و کردار خود مراقب باشیم و از حدود الهی خارج نشویم.

امام خامنه‌‌ای: دشمن ملت ایران، دشمن ملت لبنان، عراق، مصر، فلسطین، سوریه و یمن است/ کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا قانونی و مشروع بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: مسئله مهم پیوستگی مؤمنین با یکدیگر مطرح شده است که در تعبیرات قرآنی به این پیوند و این پیوستگی گفته می‌شود، ولایت. این مطلب در چند آیه از قرآن آمده است و نتیجه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می‌کند.

اگر مسلمانان با یکدیگر پیوند داشته باشید رحمت خداوند شامل می‌شود

امام خامنه‌ای بیان کردند: اگر شما مسلمانان با یکدیگر پیوند و ارتباط و همکاری و همدلی داشته باشید، رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود.

معظم‌له اظهار داشتند: شاید از این جهت است که رحمت الهی در این مورد متناسب است با عزت و حکمت پروردگار، چون رحمت خداوند انواع فضایل نازله از سوی پروردگار بر بندگان را شامل می‌شود. همه نعمت‌ها، همه لطف‌ها همه حوادث زندگی رحمت الهی است، لکن در این آیه شریفه این رحمت متناسب است با عزت و حکمت الهی، یعنی سیطره قدرت پروردگار بر همه عالم وجود، حکمت الهی یعنی استحکام و استواری همه قوانین آفرینش، شاید در این آیه خواستند ما را توجه به این معنا بدهند که اگر مسلمان‌ها با یکدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند، عزت الهی و حکمت الهی پشت سر آنها است و می‌توانند از قدرت بی‌پایان الهی استفاده کنند. می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند.

نقطه مقابل منطق قرآن، سیاست دشمنان اسلام است

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: این ولایت یعنی چه؟ یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر. این شد سیاست قرآنی؛ قرآن سیاستش برای مسلمان‌ها این است که ملت‌های مسلمان و گروه‌های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته باشند.

معظم‌له افزودند: اگر ملت‌های مسلمان با هم همبستگی داشته باشند، موجب می‌شود که عزت خداوند پشت سر آنها باشد. یعنی بر همه غلبه پیدا می‌کنید بر همه دشمنان پیروز می‌شوید. حکمت الهی پشتیبان شماست؛ یعنی همه قوانین آفرینش در جهت پیشرفت شما به کار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: این منطق قرآن و سیاست قرآن است، نقطه مقابل این سیاست، سیاست دشمنان اسلام است یعنی مستکبران متجاوزان عالم؛ سیاست آن‌ها تفرقه بینداز و حکومت‌کن است. مبنای کار آنها تفرقه‌افکنی است، این سیاست تفرقه‌افکنی را در کشور‌های اسلامی با انواع ترفند‌ها اجرا کردند تا امروز هنوز هم دست‌بردار نیستند و موجب می‌شوند که دل‌های ملت‌های اسلامی نسبت به هم مکدر بشود، اما امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند. امروز روزی‌ است که امت اسلامی می‌تواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیاد.

دشمن ملت ایران همان دشمن فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است

امام خامنه‌ای بیان کردند: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین است، همان دشمن ملت لبنان است، همان دولت دشمن ملت عراق است، دشمن ملت مصر است، دشمن ملت سوریه است و دشمن ملت یمن است. دشمن یکی است، شیوه‌های دشمن در کشور‌های مختلف فرق دارد. یک جا با جنگ روانی جای دیگر با فشار اقتصادی، یک جا با بمب‌های دو تنی جای دیگر با سلاح، یک جا هم با لبخند این سیاست را پیش می‌برند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: اما اتاق فرمان یکجاست، از یک جا دستور می‌گیرند، از یک جا فرمان حمله به جمعیت‌های مسلمان و ملت‌های مسلمان را دریافت می‌کنند.

اگر ملتی می‌خواهد مبتلا به محاصره دشمن نشود باید چشم باز کند

معظم‌له ادامه دادند: اگر این سیاست در یک کشور موفق شد؛ یعنی موجب سیطره بر یک کشور شد و وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد به سراغ کشور دیگر می‌روند. ملت‌ها نباید بگذارند این مسئله محقق شود. هر ملتی اگر می‌خواهد مبتلای به محاصره فلج‌کننده دشمن نشود باید از اول چشم را باز کند. بیدار باشد. وقتی دید دشمن سراغ یک ملت دیگر رفت، خود را با او شریک بداند به آن ملت مظلوم و زیر ستم کمک کند و با او همکاری کند تا دشمن آنجا موفق نشود.

امام خامنه‌ای افزودند: اگر دشمن در کشوری موفق شود به سراغ نقطه بعدی می‌رود. ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتیحه‌اش را هم دیده‌ایم. امروز دیگر نباید غفلت کنیم، باید حواسمان جمع باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ما باید کمربند دفاع و استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشور‌های اسلامی محکم ببندیم. 

هر ملتی حق دارد از خاک و منافع خود دفاع کند

امام خامنه‌ای ادامه دادند: احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است. بر اساس احکام دفاعی اسلام، قانون اساسی کشورمان  و نیز قوانین بین‌المللی هر ملتی حق دارد از خاک خود، از خانه خود، از کشور خود و از منافع خود دفاع کند.

طوفان‌الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: معنای این حرف این است که ملت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک او را تصرف کرده خانه او را اشغال کرده مزرعه او را ویران کرده زندگی او را تباه کرده بایستد. ملت فلسطین حق دارد، این یک منطق مستحکمی است که امروز قوانین جهانی هم آن را تایید می‌کنند. فلسطین مال کیست، ملت فلسطین چه کسانی هستند؟ این اشغالگران از کجا آمده‌اند، ملت فلسطین حق دارد در مقابل آنها بایستد.

امام خامنه‌ای بیان کردند: هیچ محکمه‌ای، هیچ مرکزی، هیچ سازمان بین‌المللی حق ندارد به ملت فلسطین اعتراض کند که چرا در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی سینه سپر کردید. آن کسانی که  به ملت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

هیچ کسی حق ندارد به حزب‌الله لبنان اعتراض کند

معظم‌له افزودند: هیچ کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت لبنان به حزب‌الله لبنان اعتراض کند که چرا شما از غزه از قیام مردم فلسطین حمایت کردید. وظیفه آنها است این حکم اسلامی است، هم قانون عقلی است، هم منطق بین‌المللی و جهانی است. فلسطینی‌ها از خاک خودشان دفاع می‌کنند و دفاع آنها مشروع است. کمک به آنها هم مشروع است؛ بنابراین همه این حملات طوفان‌الاقصی که در سال گذشته همین ایام تقریباً انجام گرفت، یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود.

کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی و مشروع بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند: حمایت جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است. آن هم قانونی است. آن هم معقول است. منطقی است و مشروع است و کسی حق ندارد دفاع از آنها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید. کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل هم یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می شویم

امام خامنه‌ای افزودند: این حرکت کمترین مجازات در برابر جنایت‌های حیرت‌آور رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود. جمهوری اسلامی هر وظیفه در این زمینه داشته باشد با قدرت، صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. ما در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم. آنچه که منطقی، معقول و درست است به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود انجام می‌گیرد؛ کما اینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت. در خطبه دوم به مسائل لبنان پرداخته خواهد شد و مخاطب آن خطبه برادران عرب ما هستند در کشورهای منطقه لذا خطبه را به عربی ایراد خواهم کرد.

رهبر انقلاب در خطبه‌ عربی فرمودند: لازم دانستم در باب تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصرالله (رضوان الله علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشم، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم. 

امام خامنه‌ای بیان کردند: مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است. ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: سیّد حسن نصرالله جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشور‌های عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.
 
معظم‌له تصریح کردند: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای، چون امام موسیٰ صدر و سیّد عباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

دشمن نمی‌تواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است. دشمن پلید و زبون، چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است، ان‌شاءالله. عزیزان، دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.

با تدبیر سیدحسن نصرالله، حزب الله مرحله به مرحله رشد کرد

معظم‌له فرمودند: سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد: «چون کشته‌اى که جوانه‌ی خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‌هاى خود بِایستد و دهقانان را به شگفت آورد، تا از [انبوهىِ] آنان [خدا] کافران را به خشم دراندازد. خدا به کسانى از آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده است.» با تدبیر سیّد، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد». حزب‌الله حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است.

امام خامنه‌ای فرمودند: حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن، عصاره‌ی فضائل تاریخی و هویّتی لبنانند. ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم؛ کسانی، چون شهید محمّد بن مکّی عاملی، و علیّ بن عبدالعال کَرَکی، و شهید زین‌الدّین عاملی، و حسین بن عبدالصّمد عاملی، و پسرش محمّد بهاءالدّین، معروف به شیخ بهائی و غیر آنها از مردان علم و دین، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند. 

هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: اداء دِین به لبنان مجروح و خونین، وظیفه‌ی ما و وظیفه‌ی همه‌ی مسلمان‌ها است. حزب‌الله و سیّد شهید با دفاع از غزّه و جهاد برای مسجدالاقصیٰ و ضربه به رژیم غاصب و ظالم، در راه خدمتی حیاتی به همه‌ی منطقه و همه‌ی دنیای اسلام گام برداشتند. تکیه‌ی آمریکا و همدستانش بر حفظ امنیّت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه‌ی منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. سیاست آنان، تبدیل رژیم به دروازه‌ی صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن. رفتار سفّاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان، ناشی از طمع به چنین وضعی است. این واقعیّت به ما تفهیم میکند که هر ضربه به رژیم از سوی هرکس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است. 

امام خامنه‌ای افزودند: یقیناً این رؤیای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم، همان شجره‌ی خبیثه‌ی کنده‌شده از روى زمین است که به گفته‌ی صدق الهی قرارى ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند: این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را بِزحمت بر سر پا نگه داشته است؛ و این هم دیری نخواهد پایید؛ باذن‌الله. دلیل واضح این ادّعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیّتی غیر مسلّحین بوده است! امروز بتدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.

مقاومت پیروز خواهد شد

امام خامنه‌ای افزودند: مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین‌ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند، [بلکه] استوارتر می‌کند. در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستانِ یک سال (سال ۶۰ هجری شمسی) چند ده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیّت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود، یکی رئیس‌جمهوری مثل رجائی و نخست‌وزیری مثل باهنر بود، علمائی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدّوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها بودند. اینها هر کدام در سطح ملّی یا محلّی از ستون‌های انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدانشان چیز آسانی نبود؛ ولی انقلاب متوقّف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت. امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست؛ مقاومت پیروز خواهد شد.

مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید

امام خامنه‌ای ادامه دادند: مقاومت در غزّه چشم دنیا را خیره کرد؛ به اسلام عزّت بخشید. در غزّه، اسلام در برابر همه‌ی شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود، و بر دشمن سفّاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد. طوفان‌الاقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: عامل عمده‌ی جنگ و ناامنی و عقب‌ماندگی در این منطقه، «وجود رژیم صهیونیستی» و حضور دولت‌هایی است که ادّعا می‌کنند به دنبال فضای صلح و آرامش در منطقه‌اند. مشکل عمده‌ی منطقه، «دخالت بیگانگان» است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش، تلاش و مبارزه‌ی «ملّت‌ها» و «دولت‌ها» لازم است. در این راه، خدا همراه رهروان است؛ و البتّه خدا بر پیروزى آنان سخت توانا است. سلام خدا بر رهبر شهید نصرالله، و بر قهرمان شهید هنیّه، و بر فرمانده پُرافتخار سپهبد قاسم سلیمانی.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار