عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم توازن در توزیع منابع موجب افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

توسلی گفت: توسعه صنایع و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور نامتوازن است و منابع نیز به همین واسطه نامتوازن توزیع می‌شود که این موضوع باعث شکاف طبقاتی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷ - 18October 2024

«فتح‌الله توسلی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به عدم برنامه‌ریزی مناسب در بودجه‌ریزی کشور اظهار داشت: عدم وجود آمایش سرزمینی درست در کشور یک معضل مهم در بحث بودجه‌ریزی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: عدم توازن در توزیع منابع و توسعه صنایع موجب افزایش شکاف طبقاتی می‌شود

وی افزود: وقتی این آمایش و بودجه‌ریزی درست وجود ندارد برنامه‌ریزی درستی نیز انجام نخواهد شد و در ادامه آن تصمیم درستی گرفته نخواهد شد؛ لذا سازمان برنامه و بودجه باید یک آمایش و برنامه‌ریزی درست در بحث بودجه انجام دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره پیوست عدالت در قوانین بوده است که معنای گسترده‌ای دارد و موضوع بسیار بااهمیتی است، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در بسیاری از برنامه‌های مدون لحاظ نمی‌شود. برای مثال یک قانونی در مجلس تصویب می‌شود و یا سازمان برنامه اعتباری را برای برنامه‌ای ابلاغ می‌کند اما بر این موضوع تاکید نمی‌کنند که اعتبار باید بیشتر به مناطق محروم منتقل شود تا از محرومیت خارج شوند و پیوست عدالت اجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور نامتوازن است و منابع نیز به همین واسطه نامتوازن توزیع می‌شود و وقتی این عدم توازن بوجود می‌آید منجر به رشد در قسمتی از کشور و عدم رشد در قسمت دیگر می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا اختلاف طبقاتی شدید بوجود آمده و شکاف طبقاتی بیشتر شود.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها